וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל וכלל ביטוח משקיעות 448 מיליון שקל בבנייני משרדים בלונדון

רם עוזרי

9.12.2010 / 9:47

החברות רוכשות במשותף שני בנייני משרדים המושכרים עד שנת 2023 לממשלת בריטניה



ו רוכשות במשותף שני בנייני משרדים בלונדון תמורת 448 מיליון שקל (78 מיליון ליש"ט). רכישת הזכויות בבניינים בוצעה באמצעות תאגיד בו מחזיקה הראל (49%) בשותפות עם כלל ביטוח (49%) וחברה "בעלת מומחיות נדל"ן באנגליה" (2%).







הנכסים, הממוקמים באיזור croydon בדרום לונדון, מושכרים במלואם לתקופה ארוכה לממשלת בריטניה עד שנת 2023. דמי השכירות השנתיים בהם עומדים על 5.5 מיליון ליש"ט ומשקפים תשואה נטו על ההון של 7%. הבניינים נרכשו מחברת נדל"ן פרטית לאחר שבעשור האחרון עברו שיפוץ בעלות של 40 מיליון ליש"ט.



על פי הודעת החברות, הרכישה בוצעה ברובה מכספי פוליסות ביטוח חיים וקרנות הפנסיה שמפעילות החברות ובחלקה מכספי הנוסטרו של שני הגופים. בהראל מעריכים כי לעסקה לא צפויה להיות השפעה מהותית על תוצאות הפעילות של החברה.



זוהי עסקה משותפת שנייה בלונדון להראל וכלל. בשנת 2009 רכשו החברות יחדיו בנין משרדים במרכז לונדון המושכר לממשלה בריטניה ל-17 שנה, בתמורה דומה לעסקה הנוכחית - 39 מיליון ליש"ט.



גדי בן חיים, מנהל תחום השקעות נדל"ן בקבוצת הראל, ציין כי הרכישה מספקת הזדמנות לתזרים מזומנים מובטח לשנים ארוכות, בפער ניכר מתשואות האג"ח של ממשלת בריטניה. לדבריו, נוכח אטרקטיביות ההשקעה בנדל"ן ביחס לחלופות ההשקעה האחרות הקיימות בשוק, החברה תמשיך להגדיל את רכיב הנדל"ן בתיק ההשקעות שלה.



אמיר שוסטק, מנהל תחום השקעות נדל"ן בכלל ביטוח, הוסיף כי מדובר על עסקה דפנסיבית לטווח הקצר, עם אפשרויות השבחה בטווח הארוך. "מעבר לעובדה שמדובר בשוכר ברמה הגבוהה ביותר, לטווח ארוך ובתשואה מיידית מרשימה, היתרון הבולט של העסקה מגולם בדיסקאונט המשמעותי במחיר למ"ר שיאפשר רווחי הון עם עלית דמי השכירות ו/או עם גמר חוזה השכירות לממשלת בריטניה" אמר שוסטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully