וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון רביעי: גינקו תנסה להכנס לבורסה דרך השלד הציבורי אוריאלי

ליאור זנו

9.12.2010 / 10:36

גינקו הינה השותף הכללי בזרח חיפושי נפט; לפני כחודש הודיעה על ביטול עסקת המיזוג עם יורו אוברסיז



השלד הבורסאי אוריאלי מדווח הבוקר כי הוא נמצא במגעים למיזוג עם חברה העוסקת בתחומי הגז והנפט. ההערכות היא כי מדובר בגינקו, השותף הכללי בשותפות חיפושי הנפט הבורסאית זרח. בכך מתחילה גינקו את ניסיונה הרביעי להפוך לחברה ציבורית.



גינקו חיפושי נפט היא בעלת השליטה בשותף הכללי זרח חיפושי נפט ומחזיקה בכ-5% מיחידות השותפות שלה. כמו כן, זכאית גינקו לתמלוגי על בשיעור של 12.5% מהכנסות זרח ממכירת נפט וגז, הכוללים את קידוחי צוק תמרור, 10% ברישיון מאיה ו-12.5% ברישיון צורים.



רק לפני חודש הודיעה גינקו כי לא תמזג את פעילותה לתוך השלד הבורסאי יורו אוברסיז של ירון ייני כפי שתיכננה, מכיוון שחברת הביומד קיוריי - המעוניינת גם היא למזג את פעילותה לתוך השלד הציבורי - הגישה לבית המשפט תביעה כנגד יורו אוברסיז וגינקו. זו היתה הפעם השלישית בה נכשל ניסיון להכניס את גינקו לבורסה, לאחר שבפעמיים הקודמות לא קיבלה מספיק ביקושים בכדי להרשם לאחד העם בהנפקה ראשונית (ipo). העסקה אמורה היתה להתבצע לפי שווי שוק של 130 מיליון שקל לחברה הממוזגת.



ההנפקה האחרונה אשר תוכננה לסוף אוגוסט 2010 לא יצאה לפועל, מאחר ומספר היחידות שהזמין הציבור במכרז לא הספיקה להנפקה. גיוס ההון שמעוניינת גינקו לבצע נועדה למימון השקעה בתוכנית החיפושים והקידוחים של החברה הכוללת שני קידוחים יבשתיים ב"לובה" וב"שחר", ביצוע סקר סייסמי ימי ב"גוליבר" וסקר סייסמי יבשתי ב"אורלי". במקור, תיכננה החברה לגייס כ-34 מיליון שקל מהציבור ולפי שווי של החברה של כ-130 מיליון שקל.



גם לשלד הבורסאי אוריאלי בוטלה לאחרונה עסקת מיזוג שתכנון לבצע עם חברה אנגלית - מסיבות שלא פורטו על ידי החברה לציבור המשקיעים. אוריאלי נמצאת בשליטת ניר אילן (16.3%), אבי טולדנו (14.4%) וס.ד.ש.צ השקעות (14.4%).



מגינקו לא נמסרה תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully