וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת תעסוקה חדשה בצפון

מערכת JobCity

9.12.2010 / 11:20

הלשכה החדשה בשפרעם תשרת כ 6,000 מובטלים מהישובים שפרעם, תמרה ,כבול,אעלבון,וביר אל-מכסור.

שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר חנך לאחרונה את לשכת התעסוקה החדשה בשפרעם.

השר בן אליעזר התייחס בדבריו לנתוני האבטלה בדוח הלמ"ס לרבעון השלישי של השנה: "אסור שמציאת גז במעמקי הים תסיט את הכלכלה הישראלית מהנושאים הכלכליים והחברתיים החשובים. כלכלה וחברה בריאות מחייבות אותנו לשים דגש על יצירת מקומות עבודה".

"כפי שאמרתי בחודשים האחרונים אסור לנו לנוח על זרי הדפנה. כלכלת ישראל הנה מוטת ייצוא ולכן הקשיים וההאטה בביקושים בשווקים העולמיים (בעיקר ארה"ב ואירופה) משפיעים על היצוא הישראלי. גם חולשתו של הדולר מול השקל תורמת לכך שהייצוא הישראלי יורד, מצב זה מביא לצערי להאטה בייצור המקומי. משרד התמ"ת עושה מאמצים על מנת להביא לצמיחה וליצירת מקומות עבודה חדשים כמו גם שמירה על מקומות העבודה הקיימים, גם בתקופות קשות".

הרחבת הסיוע למגזר הערבי

לגבי פתיחת לשכת התעסוקה החדשה בשפרעם, אמר בן אליעזר כי "מיום היכנסי לתפקיד שמתי דגש על סיוע והרחבת השירות לבני המגזר הערבי בתחומי התעסוקה, בין היתר פתיחת מעונות יום, הרחבת הכשרות מקצועיות וסיוע בפתיחת לשכות תעסוקה".
לדבריו, "הלשכה החדשה שאנו חונכים היום הינה נגישה וקרובה יותר לכל תושבי הסביבה והיא תעניק שירות קרוב וטוב יותר ובכך תסייע בהשמה למובטלים. שמחתי לשמוע שהמבנה החדש כולל גם כיתת לימוד לסיוע למובטלים בהכנתם לשוק העבודה".

השר אמר לעובדי שירות התעסוקה כי יש לו הערכה רבה להם ולפעילותם. "אני מדגיש – תפקידו של שירות התעסוקה הוא קודם כל: השמה, השמה והשמה! אתם נמצאים פה כדי לחבר בין המעסיקים למובטלים – עליכם לעבוד במרץ ונחישות כדי ליישם עוד ועוד מובטלים בשוק העבודה – בכך נמדדת התפוקה שלכם והתרומה שלכם למשק. נמסר לי שהלשכה החדשה תשרת כ 6,000 מובטלים, אני מקווה כי בביקורי הבא פה מספר זה ילך ויצטמצם בזכות העבודה החשובה שאתם עושים".

מנכ"ל שירות התעסוקה יוסי פרחי אמר בטקס כי "פתיחת לשכת התעסוקה בשפרעם מהווה עלית מדרגה בכל הקשור לטיפול באוכלוסיה הערבית בתחום התעסוקה.בלשכה יועמדו לרשות דורשי העבודה כלים רבים תומכי השמה כהכשרות ,שירותי יעוץ ,סדנאות לחיפוש עבודה ועוד. בלשכה גם כיתת לימוד אשר תיתן מענה להעצמה ולהכשרה במקום .כמו כן פתיחת הלשכה החדשה תקל על תושבי שפרעם והכפרים הסמוכים בכך שלא יאלצו לנסוע לקריית אליעזר הרחוקה יותר.

מנתוני אגף המחקר בשירות התעסוקה לחודש ספטמבר 2010 עולה כי סך דורשי העבודה בישובים תמרה אעלבון ביר אל מכסיר כבול ושפרעם הגיע ל- 5,733. מתוכם 3,486 נשים ו-2,247 גברים.

חלוקת דורשי העבודה על-פי הגילאים : (גילאי 18-24 ) 244 דורשי עבודה, (גילאי 25-34 ) 937 דורשי עבודה, (גילאי 35-44) 1,515 דורשי עבודה , (גילאי 45-54) 1,760 דורשי עבודה, (גילאי 55-64 ) 1,169 דורשי עבודה, (בני 65 פלוס) 108 דורשי עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully