וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות: נובמבר הביא לעלייה חסרת תקדים בצריכת המים

חן הלפרן

9.12.2010 / 12:49

במקורות מחכים לגשם ולקור: לפי חברת המים הלאומית, חודש נובמבר האחרון הביא עימו לעלייה דרמטית ושיא חדש בצריכת המים בישראל לעומת נובמבר 2009, בשיעור של 27%

לקראת הגשם, שצפוי להגיע לישראל בסוף השבוע הקרוב ובתקווה לסיים את החורף הקייצי שנפל על הארץ השנה, מפרסמת חברת המים הלאומית "מקורות" את נתוני צריכת המים לחודש נובמבר – המלמדים על עלייה "חסרת תקדים", לשון ההודעה, של 27% בצריכה לעומת החודש המקביל ב-2009.

לפי מקורות, בחודש נובמבר השנה נרשמה צריכת שיא של מים בהיקף של 114 מיליון מ"ק, 24 מיליון מ"ק יותר מכמות המים שנצרכה בנובמבר בשנה שעברה. לפי נתוני החברה, המספקת כ-80% מתצרוכת המים בישראל, בנובמבר השנה צרכו אזרחי ישראל לבתיהם 55 מיליון מ"ק מים - בגידול של 16% בצריכה הביתית לעומת נובמבר 2009.

כמו כן, עולה כי החקלאים תרמו לא מעט לעלייה בצריכה, כשבחודש האחרון צרכו 53 מיליון מ"ק מים, המהווים עליה של 46% לעומת נובמבר אשתקד. צוין עוד כי חודש לפני תום השנה צרכו חקלאי ישראל 98.4% מתצרוכת המים השנתית שהוקצבה להם ע"י רשות המים (626 מיליון מ"ק מתוך 636 מיליון מ"ק).

במקורות ניסו להסביר את העלייה הדרמטית בטמפרטורות הגבוהות מהממוצע שנרשמו בחודש נובמבר ובהיעדר הגשם. מנכ"ל מקורות, עידו רוזוליו אמר בעקבות הנתונים כי "נתוני צריכת המים מדאיגים מאוד ומעידים שמשק המים בישראל במצב חירום אמיתי. כדי להבטיח המשך אספקה של מים לבתי התושבים הכנו תוכנית חרום אשר צפויה להוסיף כ-100 מיליון מ"ק למשק המים בשלוש שנים הקרובות. בנוסף, אנחנו מצפים שהממשלה תאשר לנו להתחיל בבנייתו המהירה של מתקן ההתפלה באשדוד, אשר המים שיספק נדרשים בדחיפות למשק המים".

יצוין עוד כי מסתמן, מעבר לתחזיות מזג האוויר הצופות גשם כבר בסוף השבוע הקרוב, כי נתוני הצריכה בחודש דצמבר יציגו ככל הנראה ירידה לעומת החודש האחרון, במיוחד בהתחשב בשריפה הקשה שהשתוללה ברכס הכרמל. לפי חברת מקורות, למרות השימוש הרב במים לכיבוי השריפה, מספר התושבים שנאלצו לפנות את בתיהם ולמעשה הפסיקו את השימוש במים הוביל לירידה משמעותית באזור הפגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully