וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלנים לשר ישי: "מחובתנו להזהיר שוב מרעידות אדמה"

התאחדות הקבלנים מבקשים להקדים תרופה למכה ושלחו מכתב לשר הפנים, בו הם מתריעים מאסון בישראל בעת רעידת אדמה, בשל אי קידום תוכנית תמ"א 38. לדבריהם: האחריות מוטלת על ישי ומשרדו

בהתאחדות הקבלנים מנסים למנוע מחדל דומה לזה שהתגלה במצב מוכנותה של ישראל לשריפה בכרמל, ומפנים את האצבע המאשימה כבר עכשיו, לפני האסון הבא. ההתאחדות שלחה הבוקר (חמישי) מכתב חריף לשר הפנים אלי ישי, בו היא מטילה את האחריות על משרדו בכל הקשור לתוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה.

במכתב שנשלח שר הפנים ציין נשיא התאחדות הקבלנים, ניסים בובליל, כי בשל השריפה בצפון וחשיפת הכשלים ביכולתה של המדינה להתמודד עם אסון מסוג זה, "מחובתנו היום לצאת שוב ולהזהיר מפני הסכנה הטמונה ברעידות אדמה".

בובליל המשיך וטען כי "מזה חצי שנה, מאז שהתקבלה החלטת ממשלה שמעניקה הטבות לפרויקטים בתמ"א 38, משרד הפנים אינו מכנס את המועצה הארצית שתפקידה לאשר את ההקלות שיאפשרו ליותר פרויקטים לצאת לדרך ולחיזוק של יותר מבנים בישראל, זאת למרות מספר מכתבים רב שנשלחו מצידנו בנושא שהועברו לשר אלי ישי".

לפי המכתב, טוענים התאחדות הקבלנים כי בחודש נובמבר פג הפטור שניתן מהיטל השבחה לפרויקטים של תמ"א 38, וכי עד ליום זה, טרם חודש הפטור. המשמעות היא שכל הפרויקטים נעצרו מחוסר כדאיות כלכלית.

"אנו קוראים למשרדי הממשלה להקדים תרופה למכה ולהימנע מועדת החקירה שעתידה לקום בעקבות רעידת אדמה באם תתרחש כאן בישראל", נכתב במכתב, "יש לקדם את החלטות הממשלה בדבר מתן הקלות למי שיחזק את ביתו כנגד רעידות אדמה, ולחדש את הפטור מהיטל השבחה, שמלכתחילה לא אמור היה להיות מוטל שכן מדובר בתוכנית מתאר ארצית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully