וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין מקוון: "קנו כסף - הפילו את ג'יי.פי מורגן"

סוכנויות הידיעות

9.12.2010 / 14:45

ג'יי.פי מורגן מחזיק בפוזיציית שורט עצומה בהיקף של 3.3 מיליארד אונקיות על הכסף



ג'יי פי מורגן צ'ייס מחזיק בפוזיציות שורט עצומות בהיקפן נגד מחיר הכסף, בהיקף של 3.3 מיליארד אונקיות, במטרה לשמור על מחיר הכסף נמוך באופן מלאכותי ועל כוח המשיכה של הדולר - כך דיווח השבוע העיתון הבריטי "גרדיאן". לפי הדיווח, כל עלייה במחיר הכסף, שזינק השבוע לרמתו הגבוהה מזה 30 שנה, מקרבת את הבנק לקריסה.



היקף השורט של ג'יי.פי מורגן בכסף שווה לשליש מסך מצבורי הכסף הידועים בעולם, פי 2 ממלאי מטילי הכסף העולמי, פי 4 מתפוקת הכסף השנתית העולמי ופי 30 ממלאי הכסף הנמצא בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הכסף זינק שלשום לרמה של 30.70 דולר לאונקייה, רמתו הגבוהה ביותר מאז מארס 1980, לאחר שזינק ב-70% מאז תחילת השנה וביותר מ-200% מאז 2008. אם ג'יי.פי מורגן מחזיק בהימור בסך 3.3 מיליארד אונקיות נגד הכסף, כל עלייה של דולר במחיר הכסף מעל 30 דולר לאונקייה אמורה להסב לבנק הפסד של 3.3 מיליארד דולר.



השמועות לפיהן ג'יי.פי מורגן - העובד בצמוד לבנק הפדרלי לעיתים קרובות - מחזיק בפוזיציית שורט עצומה על הכסף במטרה לשמור את המחיר נמוך באופן מלאכותי, נפוצו בשווקים במשך שנים. במאי השנה פתח רגולטור הסחורות האמריקאי (cftc) בחקירה בנושא, במסגרתו בדק את פעולות המסחר של ג'יי.פי מורגן בשוקי המתכות היקרות.



בחודש האחרון, פתח העיתונאי והבלוגר הבריטי מקס קייזר בקמפיין להפלת ג'יי.פי מורגן, אותו כינה "הטרוריסט הפיננסי הגדול ביותר בוול סטריט", במסגרתו קרא לגולשים לרכוש כסף כדי לגרום למחירו לעלות ולהוביל לקריסתו של הבנק. הקמפיין המקוון הולך וצובר תמיכה בשבועות האחרונים. "אם 5% מאוכלוסיית העולם ירכשו אונקייה אחת של כסף, ג'יי פי מורגן ייאלץ לכסות את השורטים שלו ויפשוט רגל", כתב קייזר ב"גרדיאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully