וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק כפול מהצפוי של 1.9% במלאי הסיטונאי בארה"ב; שיפור בשוק התעסוקה

סוכנויות הידיעות

9.12.2010 / 18:36

הממוצע הארבע-שבועי של תביעות האבטלה בשפל של שנתיים; הריבית על המשכנתאות בשיא של 6 חודשים



שורה של נתוני מקרו כלכליים, חיוביים בעיקרם, פורסמו היום בארה"ב. המלאי הסיטונאי בארה"ב גדל בשיעור כפול מהצפוי בחודש אוקטובר והמכירות הסיטונאיות עלו בשיעור החד ביותר זה שבעה חודשים. בשוק העבודה, הממוצע הארבע שבועי של מספר תביעות האבטלה הראשונות ירד לרמתו הנמוכה ביותר זה למעלה משנתיים. הריבית על המשכנתאות בארה"ב עלתה לרמה הגבוהה ביותר זה חצי שנה.



המלאי הסיטונאי גדל באוקטובר ב-1.9% לאחר עלייה מתוקנת של 2.1% בספטמבר - כך נמסר היום ממשרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו עלייה של 0.8% לאחר עלייה של 1.5% שעליה דווח במקור בספטמבר. המכירות הסיטונאיות זינקו ב-2.2% באוקטובר.



מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ל-421 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו ירידה מתונה יותר במספר התביעות לרמה של 425 אלף. הממוצע הארבע שבועי, הנחשב לפחות תנודתי, ירד לרמה של 427,500 - רמתו הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2008.



הריבית על המשכנתאות בארה"ב עלתה בשבוע החולף לרמה הגבוהה ביותר זה מחצית השנה. הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, זינקה בשבוע החולף לרמה של 4.61% - הרמה הגבוהה ביותר מאז שלהי חודש יוני - לעומת 4.46% בשבוע הקודם, לפי נתונים שפירסמה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק. בשבוע המקביל בשנה שעברה היתה הריבית ברמה של 4.83%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully