וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת

נמרוד הלפרן

9.12.2010 / 23:55

מדד הדאו ג'ונס נסגר בירידה לרמה של 11,369 נקודות, מדד נאסד"ק עלה לרמה של 2,616 נקודות, מדד S&P 500 עלה לרמה של 1,232 נקודות

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת על רקע נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו היום בארה"ב מחד, והתגברות ההתנגדות בשורות המפלגה הדמוקרטית להסכם הפשרה של הנשיא אובמה עם המפלגה הרפובליקאית לגבי הארכת תוקף הקלות המס בארה"ב מאידך. מדד דאו ג’ונס נסגר בירידה קלה לרמה של 11,369 נקודות; מדד נאסד"ק הוסיף 0.3% לרמה של 2,616 נקודות; מדד S&P 500 עלה ב-0.4% לרמה של 1,232 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2008.

בשוק הסולידי נרשמו עליות והתשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים - אשר נסגרה אתמול בשיא של שישה חודשים - ירדה ב-0.05% לרמה של 3.22%. בשני ימי המסחר הקודמים רשמה התשואה את הזינוק הדו-יומי החד ביותר מאז קריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס בספטמבר 2008.

מלאי הסיטונאי גדל באוקטובר ב-1.9% לאחר עלייה מתוקנת של 2.1% בספטמבר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו עלייה של 0.8% לאחר עלייה של 1.5% שעליה דווח במקור בספטמבר. המכירות הסיטונאיות זינקו ב-2.2% באוקטובר - העלייה החדה ביותר זה שבעה חודשים.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ל-421 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו ירידה מתונה יותר במספר התביעות לרמה של 425 אלף. הממוצע הארבע שבועי, הנחשב לפחות תנודתי, ירד לרמה של 427,500 - רמתו הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2008.

הריבית על המשכנתאות בארה"ב עלתה בשבוע החולף לרמה הגבוהה ביותר זה מחצית השנה. הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, זינקה בשבוע החולף לרמה של 4.61% - הרמה הגבוהה ביותר מאז שלהי חודש יוני - לעומת 4.46% בשבוע הקודם, לפי נתונים שפירסמה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק. בשבוע המקביל בשנה שעברה היתה הריבית ברמה של 4.813%.

נציגי המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים בארה"ב קיבלו היום החלטה, בלתי מחייבת, לחסום דיון מתוכנן על הסכם הפשרה בין אובמה לבין המפלגה הרפובליקאית לגבי הארכת תוקף הקלות המס בארה"ב. הבית הלבן הודיע בתחילת השבוע כי יתמוך בהארכת תוקפם של קיצוצי מסים מתקופת בוש לבעלי ההכנסה הגבוהה בארה"ב בתמורה להארכת תוקף הרחבת קצבאות האבטלה והחלת תמריצים נוספים לכלכלה האמריקאית. מדובר בוויתור עקרוני משמעותי של אובמה, שמאז מסע הבחירות שלו קרא להכבדת נטל המס על העשירים, והקלת המיסוי על המעמדות הנמוכים יותר. ויתור זה משמעותי גם בתוך המפלגה הדמוקרטית, התומכת ברובה במדיניות המקורית של אובמה.

טבע דיווחה על תוצאות מוצלחות בניסוי בתרופה

AIG, לשעבר חברת הביטוח הגדולה בעולם אשר חולצה על ידי הממשל בארה"ב במהלך המשבר הפיננסי, נסחרה על רקע הודעתה אמש כי הגיעה להסכם עם משרד האוצר האמריקאי במסגרתו החברה מתכוונת לפרוע את חובותיה לבנק הפדרלי של ניו יורק, ולסלול בכך את הדרך למכירת מניות השליטה בחברה שבידי הממשל.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: טבע ריכזה עניין לאחר שדיווחה הבוקר על תוצאות ראשוניות מוצלחות של הניסוי בבני אדם בשלב השלישי והמכריע בניסוי Allegro שנמשך שנתיים. ממצאי המחקר בתרופה לקווינימוד (Laquinuimod) לטיפול בטרשת נפוצה במתן דרך הפה הראו שהניסוי השיג את היעד הראשי של הניסוי: הפחתת משמעותית סטטיסטית של מספר ההתקפים השנתי מהם סובל החולה.

תוצאות מפורטות של הניסוי יוצגו בכנס מדעי עולמי במהלך המחצית הראשונה של 2011. החשש מפני תחרות בתרופה קופקסון מצד גילניה של חברת נוברטיס, התרופה האורלית הראשונה לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה ומצד גרסות גנריות של קופקסון העיבו על מניית טבע שנחלשה ב-23% מהשיא אליו הגיעה במארס 2010 ועד אתמול.

חברת נייס מערכות , יצרנית מערכות תקשורת לשירותי מודיעין, הודיעה היום כי תספק מערכת לאכיפת תהליכי עבודה וציות לרגולציה לאחד מעשרת הבנקים הגדולים בצפון אמריקה. המערכת, שתתפרש על פני מאות סניפים ותשרת למעלה מ-25 אלף עובדי בנק, מוערכת במיליוני דולרים.

חברת Intellecetual Ventures, העוסקת ברישום פטנטים ומסחר בהם ושנוסדה על ידי נתן מיהרוולד, לשעבר ראש התחום הטכנולוגי במיקרוסופט, הגישה תביעה בגין הפרת פטנט כנגד 9 חברות טכנולוגיה, ביניהן חברת אבטחת המידע הישראלית צ’ק פוינט .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully