וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת האייפון הושלמה. ומה הלאה?

מייקי דגן

10.12.2010 / 7:09

שנה עברה מאז שהושק לראשונה האייפון בישראל, וטכנולוגיית מסך המגע כבר מפנה את מקומה לדבר הבא. אפשר רק לדמיין מה יקרה כשהמוח ישוחח עם מערכת ההפעלה של המחשב. העתיד קרוב מתמיד



>> כשהגיעו דפדפני האינטרנט לפני יותר מעשור היה משעשע לחזות ביחס המיסטי של אנשים לא טכנולוגיים בעליל - ובעיקר המבוגרים שבינינו - למושג "גלישה". כל הסיפור היה ללחוץ דאבל קליק על אייקון - והנה, גלשת. הקלדת כתובת ולוחצת על אנטר, ואתה ממש כבר אזרח של כבוד במרחב הקיברנטי.

למשתמש הרגיל לא היה קושי של ממש להסתגל לרעיון. מה שבילבל אנשים רבים היה מה שקרוי בבלשנות "טעויות קטגוריה" - לקרוא לאינטרנט מרחב או חלל. אנשים רבים ציפו לדרמה גדולה: בהמשך למטאפורת החלל, שהמחשב יביא אותם למקום כלשהו שאינו סתם עמוד שנראה קצת אחרת.



לכאורה קשה היה לדמיין שהגלישה או האינטראקציה שלנו עם המחשב תהיה פשוטה יותר, אבל אז באו מסכי המגע, ובפרוס שנה להשקת האייפון בישראל ועם חדירתם של הטאבלטים (ובעיקר האייפד) למחוזותינו, התברר שאפשר גם אפשר. המהפיכה הגדולה של האייפונים, ואחריהם האייפדים, היא באופן השימוש הידידותי למשתמש (ובמה שקשור לאייפד, גם בהיותו פוטנציאל לחוויה יוצאת דופן של צריכת מדיה). האינטואיטיביות של גלילת הטקסט על המסך והגדלתו באמצעות האצבעות יצרו קשר ברור יותר בין הרצון של המשתמש להתנהגות התוכן הנצרך על מכשיר הקצה.



הסמארטפונים והטאבלטים נהפכו לחלופה למחשב והביאו לגידול בצריכת התוכן באמצעות הסלולר. לפיכך, אי אפשר לדבר על המהפכה הגדולה של מכשירים אלה ועל האפשרות לעשות כסף מתוכן שנצרך באמצעותם (ולא באמצעות פרסומות), מבלי לדבר על הממשק הכל כך נגיש שלהם.



במקביל, התפתחה טכנולוגיית wii של נינטנדו - קונסולת משחקים המאפשרת לשחק טניס, להתאגרף או לנגן באמצעות הזזת הג'ויסטיק מול המסך. בימים אלה לוקחת מיקרוסופט את ההתפתחות הזאת בממשק המשתמש ומעבירה אותה מתחום הקונסולות לעולם המחשבים עם טכנולוגיית הקינקט, המאפשרת להפעיל ולתפעל את המחשב מרחוק בעזרת תנועות ידיים.



אם נשחזר את המהלך השלם של האבולוציה הזאת - עכבר, מקלדת, מגע, וכעת התפתחות דור החומרה והתוכנה שמתופעלים ללא מגע - ותצמידו לכך התפתחויות אטיות אך ברורות של תפעול מכשירים בכוח המחשבה, לא קשה יהיה לדמיין את הדור שאחריו: לא הקלדה בעזרת דיבור למחשב שמתרגם אותו לטקסט, אלא בעזרת המחשבה. זה ללא ספק ייקח זמן, אבל המתווה כעת ברור יותר: מהמכשיר עצמו הוא עובר לגוף האדם ולמערכת ההפעלה השולטת בגוף - המוח.



הסמארטפונים, הטאבלטים והטכנולוגיות המתקדמות הנוספות שקיימות מייצרות תוצרים מדהימים כבר כיום. מה יקרה כששתי מערכות ההפעלה, של האדם ושל המחשב ישוחחו זו עם זו? כשהאינטראקציה מחשב-מוח תדלג על תיווכים עילגים? כשהמחשב יוכל לתת למשל ביטוי ויזואלי ברור למחשבות? השמים במקרה הזה באמת אינם הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully