וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות התעשיינים תחלק מיליונים לחבריה

אורה קורן

10.12.2010 / 9:01

יו"ר ההתאחדות, שרגא ברוש, מקדם מהלך לפיו יוחזרו לחברי ההתאחדות 250 מיליון שקל שנותרו בקרן ההדדית של המעסיקים. הקרן נועדה לתמוך במפעלים בעת שביתה

התאחדות התעשיינים בראשות שרגא ברוש מובילה מהלך שבמסגרתו תחלק הקרן ההדדית של המעסיקים 250 מיליון שקל לחבריה, לאחר שנצברבה סכום כסף גבוה. המהלך מעורר ביקורת בקרב חברים לשעבר בקרן, שפרשו ממנה, ומהתאחדות התעשיינים, מכיוון שבשלב זה מסתמן כי הנהנים מהכספים יהיו רק חברי ההתאחדות.

הקרן ההדדית של המעסיקים הוקמה לפני כ-40 שנה לצורך תמיכה במפעלים בזמן שביתות. וגייסה במשך השנים דמי חבר. בארבעת העשורים האחרונים השתנה הרכב חבריה, כשמפעלים החליטו לצאת, או להיכנס, לשורותיה. בעבר הותנתה חברות בקרן בחברות בהתאחדות התעשיינים, ואולם זיקה זו הפכה לאחר מכן לבלתי מחייבת. את הקרן מממנים מאות תעשיינים, שמשלמים תשלום שנתי קבוע להנהלתה, למימון בעת שביתות. ב-2010 איפשר ההון שנצבר בקרן להעניק ערבויות להלוואות שנטלו תעשיינים בתנאים שנקבעו מראש.

הכספים נצברו בקרן בהיקפים גדולים מבעבר, לאחר שבשנים האחרונות לא אירעו שביתות מקיפות במפעלי תעשייה. זאת, בין השאר, הודות להבנות ולהידברות מתמשכת בין ברוש ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

מהתאחדות התעשיינים נמסר בתגובה: "הקרן ההדדית הוקמה לפני כ-40 שנה, כקרן השביתה של התעשיינים. במקרים שבהם יש שביתות והשבתות במפעלים, משלמת הקרן תשלומים למפעלים כדמי נזיקין שמסייעים להם להתמודד עם נזקי השביתה. לשמחתנו, בחמש השנים האחרונות כמעט ולא התעורר הצורך לתשלום דמי נזיקין בגין שביתות, וזאת לאור העובדה ששרר שקט תעשייתי ולא היו כמעט שביתות במשק בכלל ובמפעלי תעשייה בפרט.

"לאור בדיקות שנערכו על ידי מומחים הוברר כי הכספים שנצברו בקרן מהווים עתודה מספקת. בשל כך, החליטה ההתאחדות לבחון את האפשרות להחזיר חלק מדמי החבר ששולמו לקרן. השבת הכספים מיועדת גם עבור חברים שעזבו את הקרן בעבר, ובתנאי שיחזרו להיות חברים בקרן ההדדית. ההחלטה הסופית בעניין תובא בפני האסיפה הכללית של הקרן שאמורה להתכנס בשבועות הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully