וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבן קיסר, בריינסוויי, אבוג'ן ולומניס בוחנות הנפקה בנאסד"ק

מאת ניר צליק

10.12.2010 / 7:09

אסף חומצאני, מנהל פעילות נאסד"ק בישראל ובאירופה, אומר כי 140 הנפקות מכל העולם ממתינות להנפקה בנאסד"ק



>> כמה חברות ישראליות מגששות דרכן לבורסת נאסד"ק האמריקאית. לפי גורמים בשוק, לא מעט חברות עומלות על תשקיפים ותשקיפי מדף, ובהן יצרנית מוצרי האבן, אבן קיסר; ביוליין, המפתחת פורטפוליו של תרופות; ברנייסוויי, המפתחת מכשיר לטיפול לא פולשני בהפרעות מוח; יצרנית השבבים פרוביג'נט; וכן אופטיר, פרוביג'נס, אבוג'ן, לומניס, אינסייטק וקווארק. ההערכות הן כי חלקן צפויות להנפיק כבר ב-2011.



מתחילת השנה גייסו בנאסד"ק 134 חברות סכום של 35.1 מיליארד דולר, לעומת 63 חברות שהנפיקו ב-2009 וגייסו 21.9 מיליארד דולר. ב-2009 סיכמה נאסד"ק 31 הנפקות בשווי 24.5 מיליארד דולר, כך שניתן לראות ששוק ההנפקות בארה"ב התעורר מהתרדמה שבה היה שרוי.

חומצאני מנהל פעילות נאסד"ק בישראל ובאירופה, ציין כי 140 הנפקות ממתינות להנפקה בנאסד"ק. הוא מציין שהנטייה של חברות אירופיות היא להנפיק את עצמן בנאסד"ק, בניגוד לעבר שבו למשל חברות צרפתיות היו בוחרות להנפיק בפאריס וחברות גרמניות בפרנקפורט. המגמה הזו מובלת בידי חברות טכנולוגיה וביוטק, שמקבלות סיקור טוב יותר בארה"ב על רקע ההיכרות הגבוהה של אנליסטים עם התחומים, כגון משקיעים שיודעים לתמחר את החברות, בניגוד לבורסות המקומיות שלהן.



"החברות הישראליות", אומר חומצאני, "משמשות מודל לחברות האלה". הוא מסמן את תחום הביוטק כאחד מהתחומים החמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully