וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולים הרוויחו 4 מיליון דולר ב-4.5 שנים

שלומית צור ,

10.12.2010 / 7:09

ניתוח עסקה



העסקה: בית בשכונת בקעה בירושלים נמכר ב-7.3 מיליון דולר.

ניתוח העסקה: ב-2006 רכש עולה חדש מבריטניה בית ברחוב הרכבת בשכונת בקעה מתושב ערבי שבניגוד לתושבים ערבים אחרים בשכונה, לא נטש את הבית במלחמת העצמאות. הבית, שהמשפחה הבריטית שילמה עבורו אז 1.85 מיליון דולר, היה בן מפלס אחד על 160 מ"ר בנוי ומגרש בן 450 מ"ר. המשפחה בנתה עליו עוד שתי קומות בהתאם לתב"ע שהתירה בנייה של 500 מ"ר בנוי על שטח המגרש.



באחרונה החליטה המשפחה לרכוש בית קטן יותר בשכונה. את הבית ברחוב הרכבת מכרה ב-7.3 מיליון דולר למשפחת עולים אחרת מבריטניה. במקומו, רכשה המשפחה בית קטן יותר ברחוב ראובן הממוקם בלב בקעה, תמורת 1.85 מיליון דולר - אותו סכום בדיוק ששילמה ב-2006. שטח המגרש בבית ברחוב ראובן 372 מ"ר והוא בן מפלס אחד. גם כאן הבית לשימור וקיימות זכויות בנייה נוספות של עד 300 מ"ר.



לדברי זכיין רי/מקס עיר שלם הפועל בשכונת בקעה, אבישי הרץ שליווה את המשפחה הבריטית מאז העסקה ב-2006 ואף ביצע את העסקה הנוכחית, "מדהים איך עולים חדשים חשבו נכון, לקחו סיכון מחושב ועם קצת מזל קנו בית לשימור עם זכויות בנייה, הרחיבו אותו, מכרו - ובסוף נשארו עם כמעט 4 מיליון דולר ביד, אם מביאים בחשבון את עלויות השיפוץ המוערכות ב-1.5 מיליון דולר".



שורה תחתונה: המשפחה עשתה עסקה מצוינת. אם בתום שיפוץ הבית החדש שרכשה, שכאמור קטן יותר אך עונה על צורכיה, תגיע העלות לכ-3 מיליון דולר - עדיין יישאר בידיה סכום מכובד.



-



סייע בניתוח העסקה: זכיין רי/מקס עיר שלם בירושלים, אבישי הרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully