וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ מגן על ששינסקי: "התנדב ללא שכר - ואז מכפישים אותו"

אבי בר-אלי

10.12.2010 / 9:36



>> "פרופ' איתן ששינסקי התנדב - והוא לא צריך לקחת עורך דין ולממן אותו" - כך אמר אתמול שופט בית המשפט העליון, אשר גרוניס, בדיון שנערך בבג"ץ בעתירה שהוגשה נגד מינויו של פרופ' איתן ששינסקי ליו"ר הוועדה לבחינת המשטר הפיסקלי בתחום אוצרות הטבע.

העתירה נגד ששינסקי הוגשה בטענה כי הוא מצוי בניגוד עניינים משום כהונתו כדירקטור בבית השקעות פסגות, וכן משום שרעייתו משמשת חברת דירקטוריון בקרן החדשה לישראל. "מדובר באדם שהתנדב בלא לקבל שכר, ניתן לו מינוי, ואז מכפישים אותו, ועוד לא מצרפים אותו כמשיב בעתירה", תקף השופט גרוניס את העותרת, העמותה לקידום דרך אחרת. הרכב שופטי בג"ץ, שבו ישבו גם השופטים סלים ג'ובראן וניל הנדל, תקף בחריפות גם את אופן הגשת העתירה, לאור העובדה כי חוות דעת שחיבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שללה כל אפשרות לניגוד עניינים במינויו של ששינסקי ודחתה את הטענות. ששינסקי עצמו הגיש לבג"ץ מכתב שבו טען כי לא צפה את המתקפה האישית נגדו וכי הוא נתון למסע דה-לגיטימציה והפחדה שבמסגרתו אף הושווה ל"צורר הנאצי", כלשונו.



בא כוחה של העמותה, עו"ד רונאל פישר, הודה כי ראוי היה לצרף את ששינסקי כמשיב לעתירה, אך ציין כי יש לבחון עניינית את הטענות המועלות. "פרופ' ששינסקי נתון למתקפה של גורמים שונים עם אינטרסים שונים והעותרת לא קשורה לכך. העתירה דנה בשאלה נקודתית והעותרת לא פנתה בפרסומים לתקשורת", אמר פישר, והלין על היעדרותו של ששינסקי מהדיון. "הוא הסתפק בעלבונות שהוטחו בפניו ולא רצה לעמוד במבחן זה שוב", השיב לפישר השופט ג'ובראן.



לאור דברים אלה, המליצו שופטי בג"ץ לעמותה לחזור בה מן העתירה. תשובת העמותה תינתן עד היום בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully