וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: סבסוד חלק מהמשכנאות לצעירים בפריפריה

צבי זרחיה

10.12.2010 / 10:01

29 ח"כים מציעים שהמדינה תסבסד 800 שקל ממשכנתאות של זוגות צעירים בערי הפריפריה. הצעת החוק תועלה ביום ראשון לדיון בוועדת השרים

זוגות צעירים וזכאי סיוע לדיור שירכשו דירה בפריפריה יוכלו לקבל מהבנקים תוספת הלוואה, שהחזרה החודשי ימומן על ידי המדינה - כך מציעים 29 חברי כנסת בראשות ח"כ יצחק וקנין (ש"ס). הצעת החוק תועלה ביום ראשון לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה.

הצעת החוק נועדה ליצור תמריץ למשיכת אוכלוסייה לפריפריה ולמנוע הגירה שלילית של אוכלוסייה חזקה ממנה. לפי ההצעה, זכאי לסיוע שירכוש דירה באזור עדיפות לאומית א' וייטול הלוואה של 140 אלף שקל, ייהנה ממימון המשכנתא בידי המדינה ב-800 שקל בחודש. זכאי שירכוש דירה באזור עדיפות לאומית ב' וייקח הלוואה של 90 אלף שקל ייהנה ממימון המשכנתא בידי המדינה בסכום של 475 שקל בחודש. מדובר רק באזורים המרוחקים ממרכז הארץ. ההפחתה בהחזר המשכנתא החודשי תהיה צמודה למדד ותינתן כל עוד הזכאי מחזיק בדירה. עוד מוצע שהריבית על ההלוואה תהיה הריבית הממוצעת של הבנקים למשכנתאות המפורסמת על ידי בנק ישראל ולא יותר מ-4% בשנה. בנוסף, המגבלות על גובה ההלוואות לרכישת דירה לא יחולו על זכאי הדיור שירכשו דירה בפריפריה. מדובר בהגבלות לפיהן מחייב בנק ישראל את הבנקים להפריש יותר כספים עבור לקוחות שגובה המשכנתא שלהם הוא יותר מ-50% מערך הנכס, הליך שעשוי לייקר את הריבית על המשכנתא.

שר השיכון, אריאל אטיאס, הודיע באחרונה שהוא תומך בהצעת החוק ובמתן סיוע על ידי המדינה לסבסוד משכנתא לזכאים בערי הפיתוח. לעומת זאת, משרד האוצר מתנגד לכך, בטענה שמתן הסיוע לזכאים על חשבון המדינה יגרום בסופו של דבר לעלייה במחירי הדירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully