וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לראלי סוף השנה? הפועלים: רק 3 פעמים מאז 93' נרשמה ירידה בת"א 25 בדצמבר

רם עוזרי

10.12.2010 / 11:20

לאומי: "האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית והמחסור באלטרנטיבות השקעה תומכים בראלי סוף שנה"



חודש דצמבר נפתח בסנטימנט חיובי בשוק המניות: מתחילת החודש טיפסו מדדי ת"א 25 ות"א 100 ב-3.7%. כלכלני בנק הפועלים צופים את המשך העליות, ומציינים כי מאז שנת 1993, רק ב-3 פעמים רשם מדד תל אביב 25 ירידה בערכו בחודש דצמבר. עם זאת מציינים בבנק כי למרות תוכנית הסיוע לכלכלה האירית, "המשבר התורן" באיחוד, רמת החששות בעולם עודנה גבוהה.



גם כלכלני בנק לאומי מעריכים כי בטווח הקצר הסנטימנט החיובי עשוי להימשך. "האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית והמחסור באלטרנטיבות השקעה תומכים בראלי סוף שנה", כותבים בבנק.



בבנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית את מניית טבע, הסובלת בתקופה האחרונה מסנטימנט שלילי חזק, בעיקר על רקע החשש מעתיד הקופקסון. טבע דיווחה לקראת סוף השבוע על הצלחה בניסוי שלב iii של תרופת האלגרו המיועדת לשימוש אוראלי בטיפול בטרשת נפוצה. בלאומי מציינים כי התרופה עשויה לסייע לטבע בהתמודדות הצפויה לה עם ה"גילניה" של חברת נוברטיס. מניית טבע עלתה ביום המסחר האחרון השבוע ב-7%, שינוי חריג למניית החברה.



ברמת המקרו, מצביעים כלכלני בנק הפועלים על צמיחה של 3.8% ברבעון השלישי ומציינים כי "עקב האכילס" היה ירידה בנתוני היצוא. בבנק ממליצים לכן לרכז את ההשקעה בשוק המניות המקומי בחברות המוטות למשק המקומי, בענפים כגון קמעונות, מזון וכו'.







סוף לצמצום המוניטרי?



השבוע נרשם לראשונה מזה כמה חודשים גיוס שלילי נטו בסדרות מק"מ של בנק ישראל. הבנק המרכזי גייס כ-12 מיליארד שקל לעומת פדיונות של כ-13 מיליארד שקל.



בבנק לאומי מזהים בכך שינוי של מגמה. מזה מספר חודשים סופג בנק ישראל את כספי הציבור באמצעות הנפקות של סדרות מק"מ, על מנת לרסן את האינפלציה ואת הציפיות לאינפלציה הנובעות מסביבת הריבית הנמוכה ועלייה מהירה במחירי הדיור.



"ייתכן והפחתת היקפי הגיוסים נובעת מהערכת חטיבת המחקר של בנק ישראל, לפיה בשנה הקרובה צפויה האינפלציה לעמוד בתוך תחום יעד יציבות המחירים", כותבים היום בבנק לאומי.



אופציות



על פי נתוני בנק לאומי, סטיות התקן הגלומות באופציות על מדד המעו"ף המשיכו לרדת, והן עומדות כיום ברמה של כ-12.5% לעומת כ-15% בשבוע שעבר. בבנק מציינים כי רמה זו נמוכה היסטורית, והיא מאפשרת למשקיעים המעוניינים לבצע הגנות על תיקי ההשקעות, לעשות זאת בפרמיה סבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully