וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאמן של מיידוף תובע 19.6 מיליארד דולר ממנהלת ההשקעות האוסטרית סוניה קוהן

סוכנויות הידיעות

10.12.2010 / 22:24

בתביעה שהוגשה היום נטען כי קוהן היתה המוח מאחורי הזרמת כספי משקיעים בסך 9.1 מיליארד דולר אל מיידוף



אירווינג פיקארד, הנאמן האחראי על פירוק חברת ההשקעות של ברנרד מיידוף והחזרת הכספים לקורבנות ההונאה, הגיש היום תביעה בסך 19.6 מיליארד דולר נגד מנהלת ההשקעות האוסטרית סוניה קוהן, בטענה כי סייעה בקידום הונאת הפונזי של מיידוף.



בתביעה, שהוגשה היום בבית משפט בניו יורק, נטען כי קוהן - שהיתה הבעלים של בנק מדיצ'י הפרטי אשר קרס בעקבות הונאת מיידוף - "היתה המוח מאחורי מזימה בלתי חוקית רחב היקף" שבמסגרתה הוזרמו כספי משקיעים בסך 9.1 מיליארד דולר אל מיידוף, לאחר שהשניים נפגשו בניו יורק באמצע שנות ה-80.



"אין הונאת פונזי שיכולה לשרוד ללא הזרמה מתמדת של הון חדש, והמזימה הבלתי חוקית סיפקה שיטפון של מזומנים למיידוף", נכתב בתביעה, בה נאמר גם כי ללא מעורבותה לכאורה של קוהן, "הונאת הפונזי לא היתה יכולה להימשך זמן רב כפי שנמשכה".



בתביעה שהוגשה נגד קוהן וכמה בני משפחה וגופים עסקיים שקשורים אליה, נכללים 22 סעיפי אישום, בהם סעיפי הונאה, קשירת קשר לביצוע עבירה, ועבירות נוספות. בתמורה להזרמת כספי המשקיעים אל מיידוף, קיבלה קוהן תשלומים בסך 62 מיליון דולר לפחות ממיידוף, נאמר בתביעה. תשלומים אלו הוצגו באופן רשמי כתשלומים עבור שירותי מחקר שווקים.



אף שבנק מדיצ'י היה ממוקם בווינה, עיקר פעילות השיווק שלו התבצעה באמצעות בנקים ומנהלי נכסים ברחבי אירופה ומחוצה לה. כמעט כל החשיפה של בנק מדיצ'י למיידוף - 2.1 מיליארד דולר - הגיעה מלקוחות מחוץ לאוסטריה. בשנים האחרונות נסעה קוהן תכופות למילנו, ציריך, לונדון, ישראל וניו יורק.



קריסת בנק מדיצ'י וכעת הגשת האישומים, מסמנים במהפך מצמרר עבור קוהן, בת 60, ובתם של פליטים יהודיים ממזרח אירופה שהיגרו לווינה לאחר השואה. היא הגיעה לניו יורק בשנות ה-80', והיתה אחת הנשים הבודדות שייסדו ועמדו בראש חברת ברוקראז' קטנה. באותה עת, החלה ידידותה ארוכת השנים עם מיידוף. מי שכונתה בעבר "הנציגה של אוסטריה בוול סטריט", היתה לאחת ממגייסות ההון הגדולות של מיידוף בקרב עשירי העולם.



יחד עם בעלה, ארווין, בנקאי לשעבר, הצליחה קוהן למשוך את עניינים של עשירים רוסים, אוקראינים וישראלים, אף שעברה תהליך התחרדות - ובשל כך היא חובשת פאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully