וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות

נמרוד הלפרן

10.12.2010 / 23:30

שבוע המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית, כשמדד S&P 500 מגיע לשיא של שנתיים עם עלייה של 0.6%, דאו ג'ונס התחזק ב-0.3%. עם זאת, שוק האג"ח הממשלתיות סוגר את השבוע הגרוע השנה

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית ומדד S&P 500 עלה לשיא של יותר משנתיים לאחר שירידה מפתיעה בגירעון המסחר של ארה"ב ועלייה חדה מהצפוי של מדד בטחון הצרכנים בארה"ב, לרמתו הגבוהה ביותר זה שישה חודשים, האפילו בהשפעתן על הודעת הבנק המרכזי של סין על הקשחת דרישות הון מהבנקים במדינה בניסיון לצנן את הכלכלה המקומית. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות השלים את השבוע הגרוע ביותר השנה לאחר שהתשואה על האג"ח ל-10 שנים קפצה השבוע ב-0.3%.

מדד הדאו ג’ונס עלה ב-0.3% לרמה של 11,407 נקודות; מדד 500 S&P נסגר ברמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2008 לאחר שעלה היום ב-0.6% לרמה של 1,239 נקודות; מדד נאסד"ק הוסיף 0.8% לרמה של 2,637 נקודות.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות המשיך לרדת היום, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.08% לרמה של 3.3%. בסיכום שבועי, זינקה התשואה על אג"ח אלו ב-0.29% - הקפיצה השבועית החדה ביותר השנה.

הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב ירד ביותר מ-13% באוקטובר לרמה של 38.7 מיליארד דולר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו כי הגירעון יישאר ללא שינוי ברמה של 44 מיליארד דולר. היצוא מארה"ב גדל ב-3.2% ל-158.7 מיליארד דולר, רמתו הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 2008. גירעון הסחר של ארה"ב מול סין ירד ב-8.3% לרמה של 25.5 מיליארד דולר לאחר שהיצוא מארה"ב לסין זינק בקרוב ל-30% לשיא של 9.3 מיליארד דולר.

עוד בחזית המקרו בארה"ב: מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי רויטרס עלה בדצמבר לרמה של 74.2 נקודות לעומת 71.6 בנובמבר. העלייה היתה חדה יותר מתחזיות הכלכלנים אשר צפו מדד ברמה של 72.5. עם זאת, המדד עודנו נמוך באופן ניכר מרמה ממוצעת של 89 נקודות בחמש השנים שקדמו למיתון הכלכלי שהתחיל בחודש דצמבר 2007.

פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, העלתה את תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב לשנה הבאה בעקבות תוכניות רחבות היקף לתמיכה בכלכלה הגדולה בעולם שבהם נקטו הממשל והבנק הפדרלי.

צופים עליות בתמ"ג

תוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צפוי לצמוח בקצב של 3% עד 3.5% ברבעון הרביעי של שנת 2011 לעומת הרבעון הרביעי של השנה, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2% עד 2.5%, אמר אתמול מנכ"ל פימקו, מוחמד אל-עריאן, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.

"ארה"ב עושה שימוש במדיניות תקציבית ומוניטרית כדי לנסות לסייע לכלכלה לצבור תנופה מספקת כדי להתאושש", אמר אל-עריאן, המשמש כמנכ"ל פימקו ביחד עם מייסד הקרן, ביל גרוס. "עם זאת, עדיין איננו יודעים האם יהיה די בכך כדי לשנות את מסלול הכלכלה לא רק לפרק זמן של שנה אחת, אלא להציב אותה במסלול התאוששות גם בטווח הבינוני", הוסיף.

מוקדם יותר היום, הודיע הבנק המרכזי של סין על הקשחת דרישות הון מהבנקים במדינה בניסיון לצנן את הכלכלה המקומית. הבנק הודיעה על הגדלת שיעור היתרות שהבנקים יידרשו להפריש ביחס להלוואות ב-0.5% - העלאה שלישית בתוך חודש ושישית מתחילת השנה - בניסיון לבלום את ההאצה באינפלציה, העלייה בהיקף ההלוואות והזינוק במחירי הבתים במדינה. ההחלטה תיכנס לתוקף ב-20 בדצמבר, מסר הבנק המרכזי.

ענקית התעשייה האמריקאית ג'נרל אלקטריק (GE) הודיעה היום על הגדלת הדיווידנד למשקיעים זו הפעם השנייה בתוך שישה חודשים, על רקע המשך השיפור בעסקיה. GE, אשר נכון לסוף ספטמבר היו בקופתה מזומנים בסך 78 מיליארד דולר, מסרה כי תגדיל את הדיווידנד הרבעוני למשקיעים ב-17% ל-14 סנט למניה.

"התאפשר לנו להגדיל את הדיווידנד של GE, זו הפעם השנייה השנה, מכיוון שנמשך תזרים המזומנים החזק, נרשמת האצה בהתאוששות חטיבת השירותים הפיננסים GE קפיטל, והודות לביצועים יציבים של עסקינו בתחום התעשייה השנה", אמר מנכ"ל GE, ג'פרי אימלט, בהודעה שפירסמה החברה. GE רשמה ברבעון הקודם רווח רבעוני שני ברציפות, לאחר תשעה רבעונים רצופים של הפסדים.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט ריכזה גם היום עניין מניית טבע (2.22% , 53.8) שעלתה השבוע בכ-9% על רקע דיווח על תוצאות ראשוניות מוצלחות של הניסוי בבני אדם בשלב השלישי והמכריע בניסוי Allegro שנמשך שנתיים. ממצאי המחקר בתרופה Laquinuimod לטיפול בטרשת נפוצה במתן דרך הפה הראו שהניסוי השיג את היעד הראשי של הניסוי: הפחתת משמעותית סטטיסטית של מספר ההתקפים השנתי מהם סובל החולה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully