וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינפלציה בסין בשיא של 28 חודשים; מחירי המזון זינקו ב-12%

סוכנויות הידיעות

11.12.2010 / 16:44

נתוני האינפלציה צפויים להגביר את הלחץ על ממשלת סין לנקוט בצעדי ריסון נוספים



האינפלציה בסין הואצה לשיא של יותר משנתיים בנובמבר, מה שמגביר את הלחץ על ראש ממשלת סין, ון ג'יאבאו, להגביר את צעדיו לריסון התייקרות המחירים ולהעלות שוב את האינפלציה.



מדד המחירים לצרכן בסין עלה בקצב שנתי של 5.1% בנובמבר, דיווחה ממשלת סין ביום שבת. מדובר בזינוק החד ביותר זה 28 חודשים, אשר מגדיל את האיום על צמיחתה המהירה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. לעלייה במדד תרמו בעיקר מחירי המזון, אשר קפצו ב-11.7% בנובמבר.



מדד חודש נובמבר היה גבוה מערכו בחודש אוקטובר, אז נרשמה עלייה של 4.4%, והוא מוסיף להיות גבוה בהרבה מהיעד הממשלתי לאינפלציה של 3% השנה, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסין. האינפלציה בנובמבר היתה גם חדה בהרבה מתחזיות אנליסטים, אשר צפו כי תהיה בקצב שנתי של 4.6%. לעומת אוקטובר עלה מדד המחירים לצרכן בסין ב-1.1%.



בשל החששות מעליית מחירי המזון ואינפלציה, נקטה סין באחרונה בצעדים שונים לצינון הכלכלה, ובכללם העלאת הריבית. בחודש שעבר הודיעה ממשלת סין על צעדים לריסון התייקרות מחירי המזון, בהם פיקוח הדוק יותר על המחירים, איסור על צבירת מזון וסנקציות מחמירות יותר על הונאות בשוק המזון.



"האינפלציה נהפכת להיות האתגר העיקרי שיעמוד בפני קובעי המדיניות בסין בחודשים הקרובים, והגיוני שהם יתחילו להוציא את התחמושת הכבדה", אמר בריאן ג'קסון, אנליסט ברויאל בנק אוף קנדה בהונג קונג. לדבריו, הממשלה צפויה להגביר את צעדיה לריסון האינפלציה ולהעלות את הריבית עד סוף השנה.



אתמול הודיע הבנק המרכזי של סין על הקשחת דרישות ההון מהבנקים. הבנק הודיע על הגדלת שיעור היתרות שהבנקים יצטרכו להפריש ביחס להלוואות ב-0.5% - העלאה שלישית בתוך חודש ושישית מאז תחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully