וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד עשויה למכור את הבנקים הגדולים שלה למדינות המפרץ הפרסי

סוכנויות הידיעות

11.12.2010 / 16:49

שר האוצר של אירלנד לשעבר ביקר במדינות במפרץ וניסה לשכנען להשקיע בבנקים, לפי דיווח עיתון באבו דאבי



ממשלת אירלנד, אשר מחפשת משקיעים זרים למערכת הפיננסית הכושלת שלה, מחזרת אחר חברות השקעה ממשלתיות במזרח התיכון כקונות פוטנציאליות לבנקים הגדולים במדינה, כך דיווח העיתון "דה נשונל" מאבו דאבי.



לפי הדיווח, ג'ון ברוטון, לשעבר שר האוצר של אירלנד, ביקר בכמה ממדינות במפרץ הפרסי, בהן סעודיה, בחריין וקטאר, במטרה לבחון האם הן מעוניינות ברכישת אחד הבנקים של אירלנד. ברוטון נפגש עם מנהליהן של קרנות השקעה ממשלתיות בתקווה כי יביעו עניין בהשקעה של כמה מיליארדי דולרים בבנקים, אשר נמצאים בחובות קשים. "המסר היה: 'הבנקים שלנו מוצעים למכירה לכל המשקיעים, זרים או מקומיים'", אמר בכיר באחת הקרנות ל"דה נשונל".



ברוטון אמר לעיתון כי הוא אינו מייצג את אירלנד באופן רשמי, וכי הוא הגיע לאזור כדי לדון באפשרויות השקעה כלליות. "אנחנו לא נמצאים פה כדי להאיץ מכירת נכסים או להתחיל במשא ומתן", אמר ברוטון. "זו החלטתה של הממשלה וזהו תפקידה, אך מן הסתם התקיימו דיונים בנוגע למצבה הכללי של כלכלת אירלנד. הבנק המרכזי אמר בפירוש כי הוא בוחן אפשרות למכירת נכסים", הוסיף.



סוכנות דירוג האשראי פיץ' הורידה ביום שישי את דירוג האשראי של הבנקים הגדולים באירלנד, לאחר שביום חמישי הורידה הסוכנות את דירוג האשראי של אירלנד בשלוש רמות. יום חמישי הודיעה פיץ' כי הורידה את דירוג האשראי של אירלנד מ-a פלוס ל-bbb פלוס, בשל העלויות הגבוהות מהצפוי של תמיכת הממשלה במערכת הבנקאית, ואי הודאות בנוגע לעתידה הכלכלי של המדינה.



דירוג האשראי של אלייד אייריש בנק ובנק אוף אירלנד הורד גם הוא בשלוש רמות - מ-a מינוס ל-bbb. פיץ' אמרה כי הדירוג הקודם של הבנקים היה גבוה בשל תמיכת הממשלה בהם, אך כעת היא אינה מאמינה שהממשלה מסוגלת לספק לבנקים תמיכה.



אנליסטים מעריכים כי אירלנד תתקשה למשוך משקיעים מהמפרץ הפרסי להשקיע בבנקים במצבם הנוכחי, אם כי קרנות ההשקעה הממשלתיות רכשו נתחים בבנקים בארה"ב ובבריטניה בזמן המשבר הכלכלי העולמי.



"ב-2007 ו-2008 הקרנות האלה באמת האמינו שהן רוכשות נכסים טובים בזול. כעת אני חושבת שכולם כבר חכמים יותר", אמרה ויקטוריה ברברי, אנליסטים בכירה במוניטור גרופ בלונדון, ל"נשונל". "אינני סבורה שכלכלת אירלנד היא אטרקטיבית עבור משקיעים כרגע".



נציגים ממדינות אירופיות נוספות ששקועות בחובות, בהן יוון וספרד, ניסו גם הם בחודשים האחרונים לשכנע קרנות במפרץ הפרסי להשקיע בבנקים שלהן. בספטמבר יוון וקטאר חתמו על הסכם ראשוני לפיו קטאר תשקיע בחברות אנרגיה ובנקאות ביוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully