וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח של ארגון ממשלתי בסין: 85% מהסינים לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש בית

סוכנויות הידיעות

11.12.2010 / 19:32

על פי הדו"ח, תושבי סין צריכים לעבוד 8.8 שנים בממוצע כדי לרכוש בית; בתים רבים נמכרים מעל לשוויים ההוגן



בועת הנדל"ן בסין מנופחת כל כך, עד ש-85% מתושבי הערים בסין לא מסוגלים להרשות לעצמם לרכוש בית, כך דיווח העיתון הבריטי "דיילי טלגרף", על פי מחקר של צוות מחקר ממשלתי.



מחירי הבתים עולים בקצב מהיר מאוד ביחס למשכורות, מה שהופך את שוק הנדל"ן ללא נגיש עבור הסיני הממוצע. בדו"ח הכלכלי השנתי של האקדמיה הסינית למדעי החברה (cass) נכתב כי כדי לרכוש בית בסין צריכים תושבי סין לעבוד 8.8 שנים בממוצע.



להערכת cass, מחירי הנדל"ן בסין עלו ב-15% השנה, ובחלק מהערים העליות היו אף חדות יותר.
ממשלת סין עשתה מאמצים חוזרים ונשנים לצנן את שוק הנדל"ן השנה, בין היתר באמצעות העלאת דרישות ההון מהבנקים, העלאת הריבית על המשכנתאות ומגבלות על רכישות בית שני ושלישי.
ביום שישי דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסין כי מחירי הבתים ב-70 ערים בסין עלו בנובמבר ב-0.3% לעומת אוקטובר, עלייה חודשית שלישית ברציפות. לעומת נובמבר 2009 עלו מחירי הבתים ב-7.7%.



בניסיון לחשב את סדר הגודל של בועת הנדל"ן, cass חישבה את השווי ההוגן של בתים ב-35 ערים גדולות ובינוניות בספטמבר, בעזרת מדד של 11 משתנים סטטיסטיים, כגון ההכנסה הפנויה לנפש, מספר הרופאים והסטודנטים באוניברסיטאות, היקף המכירות הקמעוניות והשקעות ההון המקומיות.



לפי החישוב של cass, מחיריהם של בתים חדשים בשבע מתוך 35 הערים שנבדקו היו גבוהים ביותר מ-50% מערכם ההוגן. מחירי הנדל"ן בעיר פוז'או, למשל, היו יקרים ב-70% מערכם ההוגן, בעוד שבשנחאי המחירים היו גבוהים ב-37% ובבייג'ין כמעט ב-50%.



עם זאת, הדו"ח של cass גרר ביקורת חריפה. רן ז'ינקיאנג, יו"ר חברת הנדל"ן בייג'ין הואיואן, אמר כי סין היא אחת המדינות שבה שיעור הבעלות על בתים הוא הגבוה ביותר. לדבריו, כמעט 80% מהאוכלוסייה, או חצי מיליארד סינים, מחזיקים בבעלות על ביתם. "לכן הגיוני ש-85% מהסינים לא יכולים להרשות לעצמם בית שני", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully