וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון נחלץ לעזרת אובמה: "הארכת הטבות המס - ההסכם הטוב ביותר בנסיבות הקיימות"

סוכנויות הידיעות

11.12.2010 / 20:26

בהופעה נדירה בבית הלבן הגן קלינטון על אובמה מול הביקורת, והתבדח כי גם הוא ירוויח מהטבות המס



בהופעה נדירה בבית הלבן, הפציר אתמול נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון באנשי המפלגה הדמוקרטית להתאחד מאחורי הנשיא ברק אובמה בתוכניתו להאריך את הטבות המס מתקופת ממשל בוש.



"אני מאמין שזוהי עסקה טובה, הטובה ביותר שאליה הוא יכול היה להגיע בנסיבות הקיימות", אמר קלינטון, שהגיע עם אובמה במפתיע לחדר התדריכים בבית הלבן לאחר שהשניים קיימו דיונים פרטיים. אובמה בתגובה שיבח את קלינטון, ואמר כי "הוא כיהן בתקופה הטובה ביותר לכלכלה שראינו".



ביום שני הודיע אובמה כי הגיע לפשרה עם הרפובליקאים, לפיה יוארכו כל הטבות המסים מתקופת ממשל בוש, בתמורה להארכת תוקף הרחבת קצבאות האבטלה והחלת תמריצים נוספים לכלכלה האמריקאית. עם זאת, אובמה הבטיח להילחם שוב בקיצוצי המסים ב-2012, כשיפוגו בשנית, והדגיש כי הוא מתנגד ברמה העקרונית לדרישה הרפובליקנית כי קיצוצי המסים לבעלי ההכנסות הגבוהות בארה"ב יוארכו גם הם.



קלינטון, אשר הוזמן על ידי אובמה לנוכח הביקורת עליו מצד המפלגה הדמוקרטית, אמר כי הוא מבין את הכעס על כך שאובמה הגיע לפשרה עם הרפובליקאים להארכת הטבות המס בשנתיים נוספות. "עם זאת, ההסכם בכללותו הוא, לדעתי, ההסכם הדו מפלגתי הטוב ביותר שניתן להגיע אליו כדי לעזור למספר הרב ביותר של האמריקאים, להגדיל את הסיכויים להאצת התאוששות הכלכלה וליצור כמה שיותר משרות", אמר קלינטון.



רבים מחברי המפלגה הדמוקרטית גינו את החלטתו של אובמה להיכנע לדרישות הרפובליקאים להאריך את תוקף ההטבות לעשירי ארה"ב. קלינטון, שביקש להדגיש את העובדה שבמסגרת התוכנית יוארכו ההטבות למובטלים למשך 13 חודשים, התבדח ואמר שהוא מרוויח "די הרבה כסף עכשיו, כך שעמדתם של הרפובליקאים תביא לי תועלת אישית".



לאחר שסיים להתבדח, אמר קלינטון כי "לא הייתי תומך בכך, משום שאני לא חושב שהטבות מס עבורי הן הדרך היעילה ביותר להתניע את הכלכלה מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully