וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשם והסופות הרחיקו את המטיילים מפארק הכרמל

מאת עירית רוזנבלום

12.12.2010 / 7:12

מעט מטיילים הגיעו אתמול לפארק. רשות הטבע והגנים הזהירה את המבקרים מפני הליכה בשטחים פתוחים, עקב חשש מהתמוטטותם של עצים נוספים



>> רק מאות בודדות של מטיילים הגיעו אתמול לפארק הכרמל, כדי לשמוע הסברים בתחנות ההסברה של רשות הטבע והגנים (רט"ג). התחנות המקורות היו בפתחים של פארק הכרמל - החי-בר כרמל ונחל אורן - ומטרתן היתה לספק לבאים מידע וכן לשכנעם לא להסתובב בשטחים הפתוחים, בשל חשש מעצים שעדיין בסכנת התמוטטות.



לדברי עמרי גל מהרט"ג, אלמלא הגשם והסופה הם היו צריכים להתמודד עם אלפי סקרנים שהיו באים לראות את נזקי השריפה, אף שמסלולי הטיולים נסגרו. עם זאת, עדיין נמצאו כמה רכבי שטח בחניונים שנאסר להגיע אליהם.

כרמל סלע, ראש המועצה חוף כרמל, אמר שלא היו מטיילים ברחבי הפארק אתמול בשל האיסור שהטיל משרד החקלאות. בעקבות כך היו אתרי התיירות, כמו חוות הרוכבים בבית אורן, שוממים.



עם זאת, כ-200 איש הגיעו בשעות הצהריים לפתיחת תערוכת "סלבס" בגלריה המרכזית של עין הוד. התערוכה כוללת עבודות של מפורסמים, בהם שלמה ארצי, סנדי בר, ריקי גל, צופית גרנט, פנינה טורנה, חיים טופול, יורם קניוק, מני פאר ורני רהב.



לדברי מנכ"לית עמותת התיירות כרמלים, דפנה נוף, "כל השבוע היתה 'תיירות אסונות' ברמות מטורפות באזור. כמויות של אנשים עברו בכביש המוביל לבית אורן, עצרו, צילמו ליד מקום אסון האוטובוס וגם הניחו זרי פרחים. גם הציר של העלייה לעין הוד ולניר עציון היה מלא במתעניינים. בכניסה למוזיאון בעין הוד עמדו אנשים וניסו להבין מה קורה".



לדבריה, העמותה נערכת לקרוא למטיילים לחזור לכרמל, ואף תצא בשיתוף פעולה עם חברת זרעים מציון - עסק קטן של תיירות חקלאית בכרם מהר"ל. נוף אמרה כי שני הגופים יציעו יחד סיורים ונטיעת רקפות בכמה מוקדים באזור הכרמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully