וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: 7 מטוסי כיבוי עבור 15 מיליון דולר

זוהר בלומנקרנץ

12.12.2010 / 9:05

חברת כימניר, שמטוסיה השתתפו בכיבוי השריפה הגדולה בכרמל, הגישה תוכנית להקמת מערך כיבוי אווירי למשרד ראש הממשלה. מנכ"ל כימניר: "לא צריך מיליארד שקל"

חברת כימניר גיבשה תוכנית חדשה להקמת מערך כיבוי אווירי - כך נודע ל-themarker. התוכנית הוגשה בסוף השבוע למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי. צי המטוסים של כימניר, שישה במספר, השתתף במהלך כל ימי מבצע כיבוי הדליקה בכרמל.

התוכנית של כימניר כוללת הקמת כוח אווירי שיכלול שבעה מטוסים, כל אחד מהם בעל קיבולת נשיאה של ארבע טונות של חומרי כיבוי - פי שלושה-ארבעה מיכולת הנשיאה של מטוסי הריסוס הקטנים שמפעילה כיום החברה לכיבוי שריפות. התוכנית כוללת פרישה ארצית של המטוסים, כולל יכולות של גילוי והתראה מוקדמים במקרה של שריפות יער. לפי כימניר, ההשקעה הראשונית הנדרשת לתוכנית מסתכמת ב-12-15 מיליון דולר, ולאחר מכן תידרש הוצאה שוטפת של 5-6 מיליון שקל בשנה.

"התוכנית החדשה תיתן מענה ארצי ותציג את עמדתנו, כיצד יש להיאבק בצורה הנכונה ביותר בשריפות יער גדולות היקף", אומר מנכ"ל כימניר, דיוויד גולן. "לא צריך מיליארד שקל כדי להקים מערך כיבוי אוויר חדש, ואין הכרח במטוסים גדולים במיוחד. עם זאת, אנו מציעים להחזיק במידת הצורך מטוסים גדולים בכוננות, כמו לדוגמה ההרקולסים (קרנף) של צה"ל - שיותאמו להם מיכלי נשיאה מיוחדים של 12 טון. מספיקים שני מטוסים בכוננות, אחד בצפון הארץ והשני בדרומה, שיוכנסו לפעולה רק אם הכוח האווירי החדש לא יצליח להשתלט על שריפת יער משתוללת. גם אם יהיו לך מאה מטוסים, אם לא תפעיל אותם בזמן לא תצליח", המשיך ואמר גולן.

בשבוע שעבר נחשף ב-themarker כי קבוצת אנשי עסקים, בשיתוף עם נציג חברת התעופה בומברדייה בישראל, אילן אלעזרוב, בוחנת לחדש יוזמה מ-99' להקמת טייסת פרטית של מטוסי כיבוי אש שתפעל בישראל. המהלך נכשל בזמנו בגלל סחבת ומחסומי ביורוקרטיה.

עו"ד עופר דורון, שייצג את הקבוצה וניהל בעבר את המגעים בעניין, אמר ל-themarker כי מדובר בתוכנית להקמתה של חברה פרטית שתרכוש את המטוסים ותפעילם לטובת שירותי כבאות אש, חברות, גופים ומוסדות ממשלתיים, תמורת דמי מנוי שנתיים. הקבוצה הורכבה בזמנו מחברה בת של חברת פי גלילות, חברת בומברדייה וגורמים פרטיים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully