וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לוחץ על הח"כים להתנגד לוועדת חקירה ממלכתית

מאת צבי זרחיה

12.12.2010 / 7:12

ח"כ אמנון כהן הודיע בסוף השבוע כי יתנגד להקמתה של ועדת חקירה, בניגוד לדעת יו"ר הסיעה שלו. אך בקואליציה מוטרדים מכך שש"ס עלולה לתמוך בהקמת הוועדה אם יתקבל חוק הגיור הצבאי, שהסיעה מתנגדת לו



>> ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לוחץ על חברי הכנסת בקואליציה להתנגד להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת השריפה בכרמל. הוועדה לענייני ביקורת המדינה תכונס ביום שלישי לדיון בהקמתה של ועדת חקירה ממלכתית. לישיבה הוזמנו האישים והגופים המבוקרים, בהם שר הפנים אלי ישי, שר האוצר יובל שטייניץ ושר הביטחון אהוד ברק.

בוועדה 11 חברים, בהם שבעה ח"כים מהקואליציה וארבעה ח"כים מהאופוזיציה, כך שלקואליציה יש בה רוב. ואולם, הח"כים ראלב מג'אדלה (עבודה) ואמנון כהן (ש"ס) הודיעו כי ישקלו את הצבעתם. כהן אמר בסוף השבוע כי הוא מתנגד להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית. לדעתו, במקום להקים ועדת חקירה ממלכתית יש ליישם את ממצאי דו"חות מבקר המדינה.



אם ח"כ כהן יתנגד להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית, אזי צפוי לכך רוב בוועדה. לעומתו, יו"ר ש"ס ושר הפנים ישי מצדד בהקמת הוועדה. בכנסת מעריכים כי ההחלטה הסופית צפויה להתקבל על ידי ראש מועצת חכמי ש"ס, הרב עובדיה יוסף. בקואליציה חוששים שש"ס עלולה ברגע האחרון לתמוך בהקמתה של ועדת חקירה ממלכתית אם הממשלה תאשר היום את "חוק הגיור הצבאי", המתיר לרבנים צבאיים לערוך גיור. ש"ס מתנגדת לחוק בחריפות, ואילו ישראל ביתנו, שהגישה את הצעת החוק, פועלת במלוא המרץ לחקיקתו. בכנסת מעריכים כי יש אפשרות שח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) שבאופוזיציה עשוי להתנגד להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית.



"דו"ח מבקר המדינה בנושא היערכות שירותי הכיבוי וההצלה לשעת חירום הוא מהדו"חות הקשים שידענו", אמר ח"כ יואל חסון, יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה (קדימה), בסוף השבוע. "הדו"ח חמור במיוחד לאור העובדה שמדובר בדו"ח מעקב לדו"ח קודם, שקובע במפורש שהליקויים שעליהם הצביע מבקר המדינה כבר ב-2007 לא תוקנו, ושמקבלי ההחלטות לא ביצעו את המוטל עליהם וכשלו בתפקידם. המבקר קובע כי הדו"ח מעיד על 'מינהל בלתי תקין לחלוטין, בעיקר אצל מקבלי ההחלטות בממשל הישראלי'. זוהי אמירה חסרת תקדים, המחייבת נקיטת צעדים משמעותיים נוספים".



חסון מדגיש כי "לאור הדו"ח החמור, הדרך היחידה להביא לשינוי תפישה בקרב מקבלי ההחלטות ביחס למערך הכיבוי וההצלה היא באמצעות הקמת ועדת חקירה ממלכתית. רק לוועדת חקירה ממלכתית יש סמכות משפטית להסיק מסקנות אישיות וסמכות מקצועית לגבש מודל חדש וטוב למערך הכבאות".



היום יסיירו חברי הוועדה לענייני ביקורת המדינה בטירת הכרמל, בדליית אל כרמל, בעוספייה ובחיפה. מחר תקיים ועדת הפנים דיון על השריפה בהשתתפות ישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully