וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: ייקור ארוחות תמורת 60 קביעויות

אבי בר-אלי

12.12.2010 / 7:12



>> המזכירות הארצית של עובדי חברת החשמל אישרה בסוף השבוע את ההסכם מעורר המחלוקת שאליו הגיעו באחרונה ראשי ועד העובדים והנהלת החברה. לפי ההסכם, מחיר ארוחות הבוקר והצהריים שבו מחויבים עובדי חברת החשמל יתייקר בשקל אחד לכל ארוחה - בתמורה להגדלת מכסת העובדים הקבועים בחברה ב-60 תקנים.

ההסכם נועד להקל על מצוקת העובדים הארעיים בחברת החשמל (כ-75%), שנדרשים לעזוב לאחר עשר שנות העסקה אם לא זכו בקביעות. ואולם, ההסכם נתקל בהתנגדות של ראשי הוועד הצפוני בחברה. אלה טענו כי הוא מגלם לחברת החשמל חיסכון כספי של כ-6 מיליון שקל בשנה - ולכן מצדיק מתן קביעויות נוספות. זאת, לאור העובדה כי כ-400 מעובדי החברה הארעיים יסיימו השנה את חוזה העבודה שלהם בחברה וייאלצו לעזוב בהעדר קביעות.



עם זאת, מתן קביעות לעובדים ארעיים מטיל על חברת החשמל עול אקטוארי נוסף - לצד שורת ההטבות שמהן נהנים עובדיה הקבועים של החברה, בהן הטבת "חשמל חינם", שהחברה תידרש לממן. בנוסף, חברת החשמל דווקא צפויה לעמוד מול צמצום היקפי פעילותה בשנים הקרובות, ואף התחייבה בעבר לנקוט הליכי התייעלות כדי לזכות בסיוע מימוני דרך תעריף החשמל. למרות התחייבותה זו, ב-2009 צירפה חברת החשמל לשורותיה 659 עובדים חדשים - גידול של 5.5% במצבת כוח האדם של החברה - לאחר ארבע שנים של צמצום מספר המשרות בחברה.



ההסכם דורש עוד את אישור דירקטוריון חברת החשמל, משרד האוצר והסתדרות העובדים. לצדו, סיכמו ההנהלה והעובדים על הגדלת הקביעויות בחברה ב-60 תקנים נוספים. זאת, בתמורה להסכמת העובדים לפרישת חובותיה לכאורה של חברת החשמל לקופת הגמל של העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully