וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשארתם במיטה בגלל סערה? ההיעדרות על חשבונכם

חיים ביאור

12.12.2010 / 8:45

בימים סוערים מעדיפים רבים להישאר מתחת לפוך, אך גם אם לא ניתן להגיע לעבודה כלל בשל פגעי מזג אוויר, מתברר כי למעסיק היכולת להכריז על יום העבודה כחופשה שתנוכה מימיו של העובד

עובד שנעדר ממקום עבודתו בשל פגעי מזג האוויר אינו זכאי לשכר בגין הזמן שבו נעדר מהעבודה, והיעדרות זו מנוכה מימי החופשה המגיעים לו על פי חוק - כך אומר עמי ברגמן, מנכ"ל משותף בחברת עוקץ מערכות העוסקת בשכר וזכויות עובדים.

ברגמן מסביר כי "אם אין אפשרות להגיע למקום העבודה מחמת הצפות, שלגים וכדומה יכול המעסיק להכריז מראש על יום העבודה כעל יום חופשה, שינוכה מימי החופשה של העובד, בתנאי שההודעה על יום החופשה נמסרה לעובדים לפני הגעתם למקום העבודה. אם העובדים כבר התייצבו במקום העבודה ורק אז המעסיק מסר להם שהוא הכריז שמקום העבודה הושבת בשל פגעי מזג האוויר, העובדים זכאים לקבל את מלוא שכרם עבור אותו יום עבודה".

ישנם מקומות עבודה המשלמים לעובדיהם שכר מלא או חלקי, ללא ניכוי מימי החופשה, בין אם פגעי מזג האוויר מונעים מהעובדים להגיע ובין אם המעסיק הודיע לעובדים מראש על יום חופשה. נוסף לכך, אומר ברגמן, בשנים האחרונות יותר ויותר ארגונים מאפשרים לעובדיהם לעבוד מהבית. "במקרים אלה, אם מהות העבודה מאפשרת עבודה מהבית, ניתן להיערך מראש לאפשרות זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully