וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב לארבעה יזמים הייטקיסטים ערבים

ד"ר גדעון בן-דרור

12.12.2010 / 7:12

העצה הטובה שקיבלתי



לכבוד

מר עימאד תלחמי - בבקום, מר אשכר נעימי - בבקום, גב' רים יונס - אלפא אומגה, מר מוחמד זחאלקה - mitsoft



שלום חברים,



קראתי את הראיון עמכם ב-themarker מיום 21/11/2010 והנני סבור שיש לכם אפשרות ליצור מנופים חדשים למגזר הערבי, אותו אני מכיר היטב. בעבר הייתי סמנכ"ל משרד החינוך לעניין פיתוח ובינוי שעבד עם ראשי הרשויות המקומיות, כיום הנני יועץ ועדת החינוך והתרבות בכנסת, ולא מזמן הכנתי תוכניות אב לחינוך לחומש ולעשור בנצרת, באום אל-פאחם, ולמגזר הבדואי בדרום.



ברשותכם, אציע גישה אחרת:



אתם האנג'לים והיוסי ורדי של המגזר הערבי - פרצתם דרך וצברתם ניסיון ומקצועיות. אתם וודאי יודעים כי ארבעה בתי ספר תיכונים ערביים נמצאים ברשימת עשרת בתי הספר הטובים ביותר בשיעור הזכאים לתעודת בגרות. הצלחה יש למנף באופן רוחבי יותר. השוואה עם המגזר היהודי היא טעות. לא השוואה צריך, אלא מנופים, חדשנות, הזנקה, מחויבות וצמיחה מהשטח.



דלגו על שלבי הכאב והצער ועברו ישר לנושאים של מדע וטכנולוגיה ושל התמקדות בתחום הירוק (אקולוגיה, אנרגיות מתחדשות, איכות סביבה, קלינטק, מיחזור) שהם המובילים בתחילת המאה ה-21.



גבשו מתכונת ייחודית משלכם לגנים טכנולוגיים ביישובים שונים, כמו בנצרת, בשפרעם, באום אל-פאחם, בכפר קאסם (סמוך לפארק אפק), בעוספיה ודלית אל כרמל, ברהט, בבקה אל גרביה ועוד.



בתוכניות האב לחינוך הוצע ליצור קישור בין בתי הספר העל-יסודיים לתעשיות מודרניות, בהתאם לתוכניות הלימודים (לדוגמה, בנצרת עומדים להקים בי"ס תיכון חדש "אלקפזה", ליד הר הקפיצה, שיהיה מבוסס על התחום הירוק, ומוצע ליצור קישור עם הגן הטכנולוגי החדש שמוקם שם).



פתחו במגזר את הגישה כי מיחשוב ותיקשוב הם אמצעי להשבחת החינוך, עם אופק תעסוקתי. אתם צודקים, ההובלה לא תבוא מהדרג הפוליטי, אלא מהמרחב המקצועי, מהשטח, מאנשים כמוכם.



תיזמו "שולחן עגול" מקצועי שלכם וכמותכם, עם אנשי חינוך (כמו מחמוד דיאב מטמרה, שהיה סגן מנהל מחוז הצפון, עם סמיה בסול מעיריית נצרת ועם ראמז ג'ראיסי, ראש עיריית נצרת, למשל) לחיזוק היוזמה.



אם תרצו, אני עומד לרשותכם.



בברכה נאמנה,



ד"ר גדעון בן-דרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully