וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתעניין חדש ברכישת אזורים: המיליארדר הגרמני לודוויג מרקל

מאת מיכאל רוכוורגר

12.12.2010 / 7:12

בלעדי מרקל מכר בשנה שעברה את רציופארם לטבע. משפחת מרקל נחשבת לאחת המשפחות העשירות באירופה, ומחזיקה בין השאר בענקית חומרי הבנייה היידלברג צמנט. אביו של מרקל התאבד לפני שנתיים לאחר שנקלע לחובות



>> הקרב על רכישת השליטה בחברת הנדל"ן אזורים, שבשליטת שעיה בוימלגרין, ממשיך.כפי שנחשף ב-themarker, בנק מזרחי טפחות ובוימלגרין קפיטל, החברה האם של אזורים, צפויים לפרסם בימים הקרובים פנייה לקבלת הצעות מידי מתעניינים באזורים, ולאחר מכן לבצע הליך מואץ של התמחרות כדי להשלים את עסקת המכירה במהירות האפשרית; לפי הערכות, תוך חודש.

ל-themarker נודע כי אחת הקבוצות הבולטות שמעוניינות להשתלט על אזורים, ומקובלת על מזרחי טפחות, מורכבת ממשקיעים גרמנים בראשות המיליארדר לודוויג מרקל (ludwig merckle), בנו של אדולף מרקל, נצר לאחת המשפחות העשירות באירופה, שהחזיקה אימפריה עסקית שכללה חברות כמו פניקס פארמההנדל (phoenix pharmahandel), רציופארם (ratiopharm), ענקית חומרי הבנייה היידלברג צמנט (heidelbergcement) ויצרנית כלי הרכב קאסבורר (kassbohrer).



הונו של מרקל האב נאמד על ידי המגזין "פורבס" בסוף 2007 ב-12.8 מיליארד דולר. ואולם למרות עושרו הרב, בתחילת 2009 אדולף מרקל שם קץ לחייו בשל חובות ענק, בעיקר בשל השקעה ספקולטיווית כושלת על נפילה במניות קונצרן הרכב הגרמני פולקסווגן, שהסבה לו הפסד של מאות מיליוני דולרים.



מלבד הקבוצה של מרקל, ידוע גם על קבוצת משקיעים צרפתית, שאף היא מנהלת מגעים עם מזרחי טפחות. בדומה למרקל, הקבוצה הצרפתית מסוגלת להשלים את העסקה באמצעות הון עצמי.



בנוסף, כמה קבוצות ישראליות עדיין נותרו בתמונה. מדובר, בין השאר, בחברת יו.קי.וואן של ליאו נואי ועמיר בירם (לשעבר מבעלי השליטה ומנכ"ל בריטיש ישראל), חברת קרדן נדל"ן מקבוצת קרדן של יוסף גרינפלד, אבנר שנור ואיתן רכטר, וכן דורוןאביב וצחי מרקור, הבעלים של חברת חניוני הצלחה. בעבר הוזכרו כמתעניינות באזורים החברות קנדה ישראל וי.ח. דמרי.



מזרחי טפחות הוא הנושה העיקרי של בוימלגרין קפיטל. הבנק העניק לחברה ב-2006 הלוואה של כ-700 מיליון שקל, ששימשה את בוימלגרין לרכישת השליטה באזורים (63.8%) תמורת כ-1.2 מיליארד שקל. כנגד ההלוואה שיעבד בוימלגרין את אחזקותיו באזורים למזרחי.



לפי המתווה המתגבש, הרוכש ישלם כ-300 מיליון שקל תמורת כ-51% ממניות אזורים. כלומר, העסקה תתבצע לפי שווי חברה של כ-600 מיליון שקל - כ-10% יותר משוויה בבורסה. בנוסף, מזרחי טפחות יישאר עם כ-13% ממניות אזורים, בשווי של כ-70 מיליון שקל. ואולם, לצורך העסקה המניות לא יחושבו לפי השווי הנוכחי, אלא יגלמו פוטנציאל לאפסייד עתידי בעת רכישת המניות בידי המשקיע החדש בשווי גבוה יותר, כפי שייקבע בין הצדדים בהסכם. שאר החוב ייפרס על פני תקופה ארוכה.



לפי הערכות, בוימלגרין ייוותר בלא אחזקות באזורים תמורת מחיקת חובותיו למזרחי טפחות, ואילו הבנק ימחק למשקיע החדש כ-150 מיליון שקל מהחוב של בוילמגרין כלפיו. כנראה שמזרחי טפחות כבר ביצע הפרשות בגין אחזקותיו באזורים בהיקף דומה ואינו צפוי לבצע הפרשות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully