וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמת משפחה בגיל מאוחר עולה במחיר כבד באיזון בין עבודה למשפחה

ניו יורק טיימס

12.12.2010 / 8:12

לפי מחקר אמריקאי: דחיית נישואין וילדים מעלה הסיכון שהדרישות הגדולות בגידול ילד יגיעו בזמן בעייתי



מחקר אמריקאי חדש גילה כי דחיית נישואין והורות תוביל לעלייה בקשיי הגברים והנשים בארה"ב למצוא את האיזון בין עבודה ומשפחה.



המחקר, תחת השם "שינויי המשפחה והתזמון במשפחות האמריקאיות", טען כי הגיל החציוני לנישואים ראשונים בארה"ב עומד על 28 לגברים ו-26 לנשים. "דחיית הנישואין והילדים מעלה את הסיכון שהדרישות הגדולות ביותר בגידול ילד יגיעו בו זמנית בתקופה שבה הדרישות בעבודה יהיו הגדולות ביותר – בעיקר בקרב בעלי ההשכלה הגבוהה", לפי המחקר.



המחקר הוסיף: "דחיית הבאת הילדים לעולם מעלה את הסיכוי שאחד ההורים יחלה ויזדקק לסיוע לפני שהילדים יעמדו ברשות עצמם". במילים אחרות, נשים וגברים רבים עלולים להרגיש לחץ רב במחלתם של בן זוגם וגם לכלכל ילד בן 20 ומשהו שעדיין לא עצמאי לחלוטין.



המחקר, אשר התבצע על ידי סוזן מ. ביאנקי – מרצה לסוציולוגיה באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, פורסם השבוע כחלק מוועידת גמישות בשוק העבודה. המחקר התבסס על יומני המשתתפים, בו עם עקבו אחר פעילויותיהם במהלך היום.



המחקר מצא כי אמהות אמריקאיות אשר הגדילו את שעות העבודה שלהן השקיעו פחות זמן בעבודות הבית אך הגדילו את הזמן אותו בילו עם הילדים. בשנת 2008, נשות ארה"ב בילו 22.6 שעות בעבודה בממוצע, לעומת 18.8 שעות בשנת 1985. באותה השנה, האמהות בילו 13.9 שעות בשבוע עם הילדים – לעומת 8.4 שעות בשנת 1985. עם זאת, האמהות הקטינו את שעות עבודת הבית לכדי 17.4 שעות לעומת 20.4 בשנת 1985.



אצל האבות נרשמה מגמה דומה. האבות בילו בשנת 2008 39.5 שעות בשבוע בממוצע בעבודה, לעומת 35.7 שעות בשנת 1985. הגברים הגדילו את מספר השעות אותן בילו עם הילדים ל-7.8 שעות בשבוע לעומת 2.6 שעות בשנת 1985.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully