וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות חברות ישראליות יצטרכו לשלם מעתה יותר מסים על פעילות בסין

גיא גרימלנד

12.12.2010 / 9:13

מ-1 בדצמבר: מסים חדשים על חברות זרות בסין; בין המושפעות: צ'ק פוינט, מרקורי, מג'יק, אמדוקס ואלווריון



חברות היי-טק הישראליות בוחנות כל הזמן את השוק הסיני כחלופה לשוק ההיי-טק האמריקאי. קרן הון סיכון אינפינטי הישראלית של אמיר גל-אור מנהלת עסקי הון סיכון רבים בסין. קרן הון סיכון פלטינום ניורון פעילה בסין, וישנן עשרות חברות היי-טק ישראליות ששפועלות בשוק הסיני - מגמה שהולכת וגוברת בשנים האחרונים האחרונים.







כיום, היקף הסחר של ישראל לסין נאמר בכ-2.5 מיליארד דולר לתקופה שבין ינואר למאי 2010, מתוכן היצוא הסתכם בכ-732 מיליון דולר. כעת נראה שחברות היי-טק ישראליות, המוגדרות בסין כחברות זרות, יאלצו לשלם מסים חדשים והטבות מס שהוענקו להן בעבר - יבוטלו. זאת לא גזירה כמובן אך ורק לחברות היי-טק ישראליות אלא תקנות חדשות שפירסמה סין עבור כלל החברות הזרות המעוניינות לפעול בסין. למעשה, הענקית מהמזרח מבקשת ליצור סטנדרט מיסוי אחיד לחברות הזרות ולחברות המקומיות הפועלות בשוק הסיני. החל מ-1 בדצמבר הוטלו מסים חדשים על חברות זרות בסין. מדובר בשני מסים מקומיים שהחברות הזרות היו פטורות מהם עד היום - פיתוח עירוני (7%) וחינוך (3%).



בהודעה רשמית נמסר שהמהלך נועד לקדם תחרות הוגנת בין חברות זרות ומקומיות על ידי השוואת המסים המוטלים על רוב החברות הזרות לאלה שמשלמות החברות המקומיות. המהלך צפוי להביא לגידול של 10% בהוצאות של חברות זרות בסין. המהלך ישפיע על כל חברה ישראלית שמקבלת רשיון לפעול בסין, הן על ידי פתיחת נציגות מקומית או הקמת חברה בבעלות זרה מלאה. האתר של הנציגות הכלכלית של ישראל בסין מפרסם רשימה של כ-100 חברות ישראליות מתחומים שונים שפעילות בסין. בתחום ההיי-טק מדובר, בין היתר, בצ'ק פוינט, מרקורי ומג'יק. בתחום התקשורת מדובר, בין היתר, באמדוקס, אלווריון ואודיוקודס.

כלכלת סין צמחה ביותר מ-9% במהלך חמשת הרבעונים האחרונים וקרן המטבע העולמית צופה צמיחה של 9.6% נוספים בשנת 2011 - קצב גידול מהיר פי ארבעה מקצב הגידול בארה"ב ופי שישה מקצב הגידול בגוש היורו. בוועידת מסחר ופיתוח שנערכה באחרונה באו"ם צוין כי סין, שעקפה את יפן והתבססה ככלכלה השנייה בגודלה בעולם זה הרבעון השני ברציפות, ממשיכה להיות המקום המועדף בעולם להשקעות החוץ הישירות.



צבי שלגו, מייסד ומנכ"ל ptl group, המלווה יצואנים ישראלים בשוק הסיני, אומר: "נראה שהטבות המס לחברות הזרות בסין הלכו והצטמצמו עם הזמן. המפנה המשמעותי היה ב-2007, כשמס ההכנסה של החברות הזרות עלה מ15% ל-25%. עד אז, במשך כמעט שני עשורים, החברות הזרות שילמו 18% פחות מס הכנסה ממה ששילמו החברות המקומיות. כשהתחלנו לעבוד בשוק הסיני החברות הזרות בסין נהנו מהטבות מס מרחיקות לכת. זה לא נעלם, היום ההטבות יותר ממוקדות והן עדיין משרתות את האסטרטגיה הכלכלית של סין".



לדברי שלגו, "סין מעודדת היום באופן אקטיבי חברות זרות להשקיע במגזרי השירותים וההיי-טק ומרבית התמריצים מרוכזים כרגע במחוזות המרכזיים והמערביים של סין. סדרי עדיפויות אלו פורסמו כמדיניות רשמית של השלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully