וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודה בכישלון? דב מורן נותר עם 25 עובדים

גיא גרימלנד

12.12.2010 / 11:31

לאחר שנאלץ לפטר כ-100 מעובדי חברת מודו ונותר עם רק 25 איש, מתברר כי היזם דב מורן בוחן עבודה כחברת סטארט אפ קטנה לפיתוח מיזם אחר - המודו T

כחודש לאחר שהודיע כי נכשל גיוס ההון ומודו נאלצת לפטר את מרבית העובדים, ל-TheMarker נודע כי דב מורן בוחן עבודה על מיזם אחר ממכשיר הסלולר שפיתח - מודו T, למרות התרחיש הסביר כי החברה תיסגר.

במודו עבדו על מספר מוצרים לאורך השנים, לא רק על מכשיר הסלולר מודו T, כאשר חלקם פותחו במודל ספין-אוף פנימי. פיתוחים עצמאיים שנולדו לצד הפיתוח המרכזי של החברה: מכשיר מודו T. למשל אחד הפיתוחים האחרים שהחברה תכננה לשווק הוא מכשיר מודו W, מכשיר הדומה לאייפד שעושה שימוש ברכיב Wi-Fi כדי להוציא שיחות ב-VoIP.

אם אכן מודו תעבור לפתח מוצר אחר היא לא תצטרך מימון משמעותי, שכן מספר העובדים שהיא תעסיק יהיה קטן. ייתכן שחלק ממשקיעי הון סיכון שוב יפתחו את הכיס למורן. בשיחה שקיים TheMarker לפני מספר שבועות עם שלושת משקיעי הון סיכון של מודו כולם ציינו שישקלו להשקיע שוב במורן אם יקים חברת סטארט אפ חדשה. מודו גייסה עד כה 123.5 מיליון דולר.

לפני כחודש הודיע דב מורן כי נכשלה ההנפקה בבורסה בתל אביב, ועל כן הוא נאלץ לפטר כ-100 עובדים. הבוקר נודע כי בעוד כשבוע יעזבו כ-100 עובדים את החברה וייוותרו בה כ-25 איש. חלקם אנשי מכירות וחלקם אנשי לוגיסטיקה, מטה והנהלה. המטרה שלהם תהיה לקיים את העסק עד לסגירת הסופית של מודו, בהתאם להתחייבויות העסקיות שנטלה על עצמה מודו עד כה (למודו הסכם הפצה עם חברת מיקרומקס, המפיצה השלישית בגודלה בהודו).

מורן אמר לפני כחודש בשיחה ועידה קצרה עם עיתונאים כי ינסה למצוא מימון חדש כעת כשהגיוס בבורסה כשל. מבדיקת TheMarker עולה כי מורן לא הצליח בינתיים לגייס משקיעים חדשים. המשמעות היא שלמעשה מודו עומדת בפני סגירה שכן החברה לא יכולה להמשיך ולהתקיים ללא משקיעים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully