וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייסי ישראייר מאיימים בשביתה

זוהר בלומנקרנץ

12.12.2010 / 12:20

המאבק נגד כוונת חברת ישראייר לפטר כ-10% מהטייסים עולה מדרגה: במסגרת סכסוך העבודה, שכרו הטייסים את שירותיו של היועץ האסטרטגי רונן צור והם מאיימים בהשבתת החברה

מחריף המשבר בישראייר: טייסי חברת התעופה נערכים למאבק בהנהלה ולהשבתת החברה במסגרת סכסוך העבודה עליה הכריזה ההסתדרות בסוף השבוע שעבר, בגין הכוונה לפטר כ-10% מהטייסים. לצורך כך, הם שכרו את שרותיו של היועץ האסטרטגי, רונן צור, אשר יוביל קמפיין תקשורתי-תדמיתי בתיאום מלא עם ההסתדרות המלווה את טייסי החברה.

ועד טייסי ישראייר טוען בגילוי דעת שפירסם היום כי "ערב עסקת גנדן והקמת חברת אי.די.בי תיירות, השולטת בחברת התעופה ישראייר, דאגו ראשי הקבוצה להדגיש את היתרונות והסינרגיה הטמונה בעסקה, תוך התחייבות לקדם את החברה ולהעבירה לפסים של צמיחה. למרות זאת, במהלך השנה האחרונה המשיכה ישראייר להתנהל בדרך שלא תאמה את הבטחות הבעלים ואף מבקשת כעת לקיים מדיניות קיצוצים עיוורת תוך הימנעות מהצגת תכנית הבראה. כל אלו אינם עולים בקנה אחד עם הבראה וצמיחה אלא מהווים למעשה הכרזה על פגיעה בחברה".

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בראשותו של אבי אדרי, הכריז בסוף השבוע שעבר על סכסוך עבודה בישראייר לאחר שהמשא ומתן עם ההנהלה בדבר צעדי ההתייעלות הגיע למבוי סתום. לטענת ההסתדרות, ההנהלה דורשת לפטר שמונה מתוך כ-50 מטייסי החברה וכן להרע משמעותית את תנאי עבודתם של טייסים רבים נוספים, בניגוד לחוזה העסקה הקיים ביניהם.

"טייסי ישראייר היו לאורך כל השנים שותפים אמיתיים לדרך. תמיד ידענו לתת כתף במטרה לסייע לחברה להמריא קדימה. אנו הראשונים שערים לצורך בתוכנית התייעלות, לא צריך לספר לנו סיפורים. אולם לא ניתן ידנו לצעדים המסכנים את עתיד קיומה של החברה. לא נסכים לשלם בראשנו על מחדלים שאין לנו חלק בהם. ישראייר תהפוך לחברה מצליחה ורווחית אם היא תתנהל במקצועיות וברצינות; פיטורים שרירותיים, צעדים כוחניים ושיתוק מערכות אינם הדרך", אמרו עוד היום בוועד טייסי החברה.

על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), הטיסה ישראייר מתחילת השנה, בתעופה הבינלאומית לישראל וממנה, כ-265.1 אלף נוסעים - גידול של 20.13% לעומת ינואר-נובמבר 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully