וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: המדינה משתלטת על הרכבת הקלה בת"א

משרד התחבורה קיבל את האחריות לקידום פיתוחה של הרכבת הקלה בת"א באמצעות נת"ע. תוכנית הקו, באורך 22 ק"מ שמחצית מהם מתחת לקרקע, תחבר בין פ"ת, בני ברק, ר"ג, ת"א-יפו ובת ים

הממשלה החליטה היום (ראשון) באופן רשמי להטיל על משרד התחבורה לקדם את פיתוחה של הרכבת הקלה בתל אביב. פיתוח התוכנית יעשה באמצעות חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע).

לפי הודעת משרד ראש הממשלה, "הקו האדום" של הרכבת הקלה, שאורכו יהיה כ-22 ק"מ, יחבר בין פתח תקוה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. מתוך הקו כולו, חציו, בין צומת גהה למנשיה בתל אביב, יעבור מתחת לקרקע. לאורך הקו יוצבו 31 תחנות מתוכן 21 עיליות ו-10 תת קרקעיות. עבודות הכנת התוואי בהיקף של 1.4 מיליארד שקלים בוצעו כמעט במלואן, ועתיד להסתיים בשנת 2011.

ממשרד התחבורה הוסיפו וציינו לפרוקיט הוקצבו כ-11 מיליארד שקל. "פרויקט הרכבת הקלה הינו פרויקט בעל חשיבות לאומית, ולאחר תקופה ארוכה שבה נעשה ניסיון לבצע את הפרויקט באמצעות זכיין החליטה היום הממשלה על ביצוע תקציבי של הפרויקט באחריות משרדי האוצר והתחבורה", נמסר.

כמו כן, המדינה תקדם את הפרויקט בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות הנוגעות בדבר. שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר לאחר ההחלטה הרשמית כי "ביצוע הפרויקט במימון תקציבי יבטיח כניסה מהירה לשלב הביצוע בשטח ומימוש הפרויקט בהקדם האפשרי לטובת תושבי מטרופולין תל-אביב. בהחלטה היום מכירה ממשלת ישראל בפרויקט כאתגר לאומי המחייב התגייסות של כלל המערכות לטובת מימושו".

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, ציין עוד כי מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב הוא הפרויקט החשוב ביותר בתחום התחבורה בישראל. "לצערי מימשו התעכב עד כה והחלטת הממשלה שאותה הובלתי הינה צעד חשוב וחיוני בהוצאתו לדרג של הפרויקט הגדול ביותר בתולדות המדינה", הוסיף כ"ץ.

כמו כן החליטה הממשלה על הקמת ועדת היגוי להובלת וליווי הפרויקט למניעת עיכובים נוספים בהקמת הפרויקט. הוועדה תובל בראשות מנכ"ל משרד התחבורה ותעקוב אחר ביצוע ההחלטה, תדון במחלוקות שיתעוררו ביישומה, תאשר תוכניות עבודה של חברת נת"ע, תעקוב אחר ביצוע הפרויקט לרבות עמידה בלוחות זמנים ובתקציב ותקדם את האמצעים הנדרשים להקלה על הליכי הביצוע של הקו האדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully