וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעדיפים מניות: פדיונות ענק של 900 מיליון שקל בקרנות הכספיות

ערן אזרן

12.12.2010 / 13:11

שבירת השיא במדד ת"א 25 הביאה לגיוסים של כ-190 מיליון שקל בקרנות המנייתיות



חודש דצמבר נפתח במגמה מעורבת בתעשיית הקרנות: הקרנות המסורתיות נהנו מגיוסים של כ-340 מיליון שקל, בעוד הקרנות הכספיות סבלו מפדיונות כבדים של כ-900 מיליון שקל (ראה טבלה). בסיכום כולל, תעשיית הקרנות מנהלת נכון לסוף השבוע כ-159.35 מיליארד שקל - כך עולה מסקירה של הכלכלן רוני אפטר מבית ההשקעות מיטב.



הקרנות הכספיות רשמו עם פתיחת חודש דצמבר פדיונות ענק שמסתכמים עד כה בכ-900 מיליון שקל. מדובר על קצב הפדיונות הגבוה ביותר מאז חודש אוקטובר 2009. חלק מהפדיונות מוסבר ביציאת כספים מקרנות כספיות שקליות בהן הועלו דמי הניהול, חלקן בקרנות שעד עתה לא גבו דמי ניהול תקופה ארוכה מאוד.







שבירת השיא של מדד ת"א 25 לווה בגיוסים גבוהים יחסית של כ-190 מיליון שקל בקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) כאשר המרוויחות הגדולות הן שוב הקרנות המתמחות במניות בישראל, לאחר שאלו גייסו כ-150 מיליון שקל בשבעת ימי המסחר הראשונים של החודש. הקרנות הגמישות נהנו גם הן מגיוסים נאים שהסתכמו בכ-40 מיליון שקל, מנגד, הקרנות המתמחות במניות בחו"ל עדיין לא מצליחות להתרומם מחדש לאחר שגייסו סכום זניח של כ-5 מיליון שקל בלבד.



שלוש קבוצות קרנות ריכזו את הגיוסים מתחילת החודש כאשר המשותף לכולן הוא מעבר כספים לאפיק המנייתי, בין אם בצורה ישירה, דרך הקרנות המנייתיות או דרך קרנות אג"ח המשלבות השקעה במניות. קרנות אג"ח חברות וכללי גייסו 250 מיליון שקל; בקרנות שקליות הושקעו 160 מיליון שקל; והקרנות המתמחות במניות בישראל הוסיפו 150 מיליון שקל.



בהמשך לירידות שנרשמו במדדי התל בונד, קרנות אג"ח חברות וכללי סבלו מירידה בקצב הגיוסים אליהן לאחר שמתחילת החודש הן גייסו כ-250 מיליון שקל. הקרנות השקליות רשמו מתחילת החודש גיוסים נאים של כ-160 מיליון שקל, כאשר חלק לא מבוטל מהכסף עובר, על פי הערכות, לקרנות מק"מ או שקל קצר בשילוב עם חשיפה מנייתית מוגבלת. מן העבר השני, קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד הן הנפגעות המרכזיות מירידות השערים באג"ח הממשלתי. מתחילת החודש, הן רשמו פדיונות גבוהים של כ-220 מיליון שקל.



מתחילת החודש, ירדו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-100 מיליון שקל המיוחסים לפדיונות נטו של כ-500 מלון שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בשווי של כ-400 מיליון שקל. בסך הכל, מנהלות הקרנות 159.35 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully