וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובל מאיימת: מחירי הגז יעלו בתאם למסים

מנכ"ל שותפות הגז המפעילה את קידוח תמר התייחס לטענות על המיסוי שמבקשת ועדת ששינסקי להטיל על החברה ורמז: "ככל שהמיסוי גבוה יותר, כך גם המחירים גבוהים יותר"

מנכ"ל חברת חיפושי הגז והנפט נובל אנרג'י, צ'אק דוידסון, אמר היום (ראשון) כי חברתו משקיעה מאמצים לפיתוח מהיר של מאגר תמר, בעיקר בשל הצפי להתייבשות מאגר מרי B, מנה נהנים אזרחי ישראל. לדבריו של דוידסון, שנאם בוועידת ישראל לעסקים, "פיתוח מאגרי גז הוא קשה וידוע כי לאחר הגילוי, פיתוח 'תמר' יעשה בשנים בודדות והמאגר יהיה הצלחה עולמית".

דוידסון טען מתחילת נאומו כי יתייחס לסוגיות גובה התמלוגים שלפי ועדת ששינסקי יוטלו על חברות הקידוח ובמהלך דבריו הזכיר, כאמור, את מאגר מרי B, וציין את החיסכון למשל הישראלי, אשר לדבריו חסך כבר היום כמיליארד דולר בשנה. "המדינה הרוויחה מ-2004 כ-5 מיליארד דולר מהמאגר, כשעל כל דולר שהחברה הכניסה, קיבלה המדינה 2.6 דולר על מסים שונים". עוד הוסיף דוידסון ורמז על תגובת החברה לתמלוגים, באם יישארו בהתאם להמלצות ועדת ששינסקי. "כמו שכולנו יודעים, ככל שהמיסוי גבוה יותר, כך גם המחירים גבוהים יותר", אמר.

לצד דוידסון, השתתפו במושב בכירי ענף הנפט והגז בישראל: ביניהם מנכ"ל דלק אנרגיה, גדעון תדמור, בעל השליטה במודיעין, צחי סולטן ומייסד פורום פעולה אזרחית הרב מיכאל מלכיאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully