וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לנדאו: "העיכוב בתמר - בלתי נסבל"

שר התשתיות התייחס לפעולות ועדת ששינסקי ולעיכובים במאגר תמר. לדבריו, בשנת 2013 תוותר מדינת ישראל רק עם ספק זר ואז "מי שמצפה להכנסות ממסים, יוכל לשכוח מהם"

"אין לנו רצון שלספק לא ישראלי יהיה יתרון על ספק ישראלי" – כך אמר היום (ראשון) שר התשתיות עוזי לנדאו בהתייחסו לעיסוק בתמלוגי הגז של מדינת ישראל. לדבריו, "לא בריא שלמשק יש ספק זר שמחזיק את ישראל. זוהי תלות שישראל לא תוכל להרשות על עצמה. העיכוב בתמר הוא עיכוב בלתי נסבל".

לנדאו אמר כי אנשי משרדו יעשו כל שביכולתם לפיתוח מאגרי הגז ללא כל עיכוב "בגלל שלעם ישראל מגיע ליהנות מאוצרות הטבע שלהם". לטענתו, ייצור חשמל זול ונקי הוא התוצר של אוצר הגז, ו"אחריות המשרד לדאוג שאספקתו תהיה סדירה". לנדאו ציין כי אחריות זו, מתחלקת בין משרדו לממשלה והעומד בראשה.

שר התשתיות ציין כי לפי ההערכות, בתום 2013 יוותר רק ספק זר שיספק את הגז והאנרגיה לישראל. וכשהדבר יקרה, "מי שמצפה להכנסות ממסים ותמלוגים ממכירת גז ישראלי יוכל לשכוח מהם".

לנדאו הוסיף והתייחס לאי הוודאות שמייצרת ועדת ששינסקי. "עכשיו אנחנו מנסים לבדוק את הכללים. בדיקה מייצרת אי ודאות, למרות שאנו דוחקים בהתקדמות. בימים האחרונים יש חברות ישראליות שהסתמכו על הגז בתמר ונמצאות במצב שאינן יכולות לסגור עסקה. אין ודאות בפרויקט והחברות ילכו למקום שמספק גז בוודאות. הן נדחפות להסכמים עם ספק לא ישראלי יחיד ומאגר הלקוחות של תמר קטן. לכן גם הכדאיות בהפקת תמר ותזרים המזומנים יקטן. ברור שכך תמר לא תפותח בזמן ולא ברור מתי היא תפותח.

לנדאו הוסיף וציין את ההאשמות המוטחות כלפיו בנוגע להעדפת היזמים על פני הציבור. "ההאשמות שאני תומך בטייקונים חסרות שחר", אמר והזכיר את פנחס רוטנברג, מקים חברת החשמל בישראל, כיזם הראשון בישראל בעודו מציין כי "אין כמוהו".

בסיום דבריו אמר לנדאו כי "אמשיך במסלול של תמר כדי שיהיה קודם כל חשמל . חשמל זול ונקי. ותנאי הכרחי לכך הוא שיהיה גז" והוסיף כי פנה לראש הממשלה שיתערב וחיבור מהיר של צינורות הגז מאסדת הקידוח בתמר ליבשה. "אני חושב שהאחריות מוטלת על כתפיו של ראש הממשלה ואני מצפה להתערבותו בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully