וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות הסערה: נזקים למאות חקלאים

עמירם כהן

12.12.2010 / 18:30

הסערה לא פסחה גם על התוצרת החקלאית, והשמידה את כל מה שניצל מהחום. מאות חממות ובתי צמיחה קרסו ונזקים כבדים נגרמו למטעי האבוקדו והפרדסים, בעיקר בישובי הגליל המערבי ובחוף הכרמל

מאות פניות הגיעו עד הצהריים (יום א') לקרן לביטוח נזקי טבע (קנ"ט), חברת הביטוח הממשלתית המאבטחת את החקלאים בגין נזקי הסערה. מנכ"ל הקרן דודי גינזבורג אמר כי בשלב זה אין עדיין הערכה של היקף הנזקים אך לדבריו הם "חמורים".

נזקים כבדים נגרמו למטעי האבוקדו והפרדסים בעיקר בישובי הגליל המערבי ובחוף הכרמל בגלל נשירת כמויות גדולות של פרי שעדיין לא הבשיל, כך שלא ניתן לשווק את הפרי שנשר. כמו כן נעקרו עצים רבים במטעים צעירים של רימונים וזיתים. בענף הירקות דווח על נזקים כבדים לגידולי תפוחי האדמה שהסערה כיסחה את החלק הירוק של הצמחים והתוצאה תהיה פגיעה קשה ביבולים.

כמו כן, דווח על התמוטטות חממות ובתי צמיחה (רשת) בכל רחבי הארץ של פרחים, צמחי תבלין (בזיליקום), בננות ועוד. נזקים כבדים במיוחד נגרמו לחממות המחייבות חימום בחורף, מפני שקריסת החימום עלולה לגרום לתמותת הגידולים.

עוד אמר גינזבורג כי שמאי הקרן יצאו לכל מוקדי הנזק שדווחו אך מרבית הנזקים עדיין לא דווחו. הערכה ראשונה של הנזקים תתקבל בימים הקרובים.

בעמק החולה ירדו עד שעות הצהריים כ-80 מ"מ גשם הממשיך לרדת גם בשעות אלה. מנכ"ל אגודת המים החקלאית הפרטית של ישובי הגליל שבתאי גלס, אמר כי עדיין חסרות כמויות גשם גדולות כדי למלא את מאגרי המים בגליל וברמת הגולן עליהם נשענת ההשקייה החקלאית באזורים אלה - שאין בהם כמעט אספקת מי קולחין.

מנכ"ל ארגון מגדלי בקר לבשר חיים דיין אמר, כי הגשמים הכבדים יביאו לחידוש מהיר של שטחי המרעה היבשים בגליל ובגולן ועדרי הבקר יצאו לשטחי המרעה ובכך יושג חסכון גדול בעלות המזון לגידול בקר, חיסכון שעשוי להוזיל את מחירי הבשר הטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully