וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל ניסן בשדרות בסכנת סגירה; העובדים יוצאים למאבק

חיים ביאור

12.12.2010 / 16:40

אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות: מדובר במפעל המספק את מירב מוצרי החבישה לבתי החולים



100 עובדי מפעל ניסן תעשיות רפואיות בשדרות פותחים ממחר (ב') במאבק בעקבות סגירתו הצפויה של המפעל. המגעים שניהלה ההסתדרות בחודשים האחרונים עם בעלי המפעל, חזי ניסן, במטרה להבטיח את המשך קיומו של המפעל, הגיעו למבוי סתום.



מפעל ניסן הוא הספק העיקרי של מוצרי חבישה לבתי החולים בארץ. לפני כשלושה חודשים הודיע הבעלים על כוונתו לסגור את המפעל, או למכור את פעילותו, בשל הפסדים מצטברים. העובדים מצידם התאגדו בהסתדרות, בסיועו של יו"ר מרחב אשקלון בארגון, רמי גואטה.



יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, קיים מגעים עם חזי ניסן, בהשתתפות נציגי שירותי בריאות כללית ומנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, במהלכם נידונה אפשרות ששירותי בריאות כללית ובתי החולים ירכשו חלק מהבעלות על המפעל למשך מספר שנים. אפשרות אחרת שנידונה היא שחברת שראל תרכוש את המפעל. שראל, שהוקמה על ידי בתי החולים הממשלתית, אחראית לרכישת המוצרים עבורם והיא כיום הלקוח הגדול ביותר של מפעל ניסן.



אולם לנוכח המבוי הסתום במגעים על עתיד המפעל, החליטו העובדים לצאת במאבק, בתמיכת ההסתדרות. העובדים יקיימו מחר שביתת אזהרה והם מתכננים צעדי מחאה נוספים. כבר היום נקטו העובדים עיצומים והם מנעו העברת תוצרת המפעל לבתי החולים.



נציג ההסתדרות ניסנקורן אמר: "ניתן להציל את המפעל, חרף הפסדיו. לא ייתכן ש-100 עובדים בשדרות ילכו הביתה בקלות כזאת. על המדינה להתגייס כדי לפתור את הבעייה, אך דרש גם רצון טוב מצד הבעלים". לדבריו, מדובר במפעל חיוני המספק את מירב מוצרי החבישה לבתי החולים ולכן חשוב שהוא יישאר בארץ. "אני לא רוצה לחשוב מה יהיה במקרה חירום בו נזדקק לתחבושות מחו"ל".



יו"ר ועד העובדים במפעל ניסן, זינה שפדוב, אמרה כי "סגירת המפעל תהיה מכה קשה לעובדים, שכולם תושבי האיזור ויתקשו למצוא מקום עבודה חלופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully