וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מפעל יוניליוור בערד פתחו בשביתה: דורשים להתחלק ברווחים

חיים ביאור

12.12.2010 / 17:39

יו"ר ועד העובדים: למפעל רווחים גבוהים - ואנו רוצים להיות מתוגמלים על כך



ההסתדרות במרחב הנגב המרכזי הכריזה על שביתה במפעל יוניליוור שפע ערד, המייצר דגני בוקר וחטיפים ומעסיק 250 עובדים. במסגרת השביתה, שהחלה היום בשעות הצהריים, הופסקה כל פעילות הייצור והאספקה והעובדים לא מאפשרים הוצאת תוצרת גמורה משערי המפעל.



יו"ר האיגוד המקצועי במרחב הנגב המרכזי, קלריס ויניג, אמרה שההסתדרות החליטה על השביתה, לאחר שוועד העובדים נפגש הבוקר עם נציגי הנהלת המפעל אצל הממונה על יחסי העבודה במשרד התמ"ת שביקשה לתווך בסכסוך, אך הפגישה בין הצדדים נקלעה למבוי סתום.



עילת סכסוך העבודה ביוניליוור ערד היא דרישת הוועד בראשות נפתלי אטיאס לחתום עמו על הסכם קיבוצי שיקבע תוספות שכר לעובדים. לטענת אטיאס, למפעל רווחים גבוהים, "ואנו רוצים להיות מתוגמלים על כך".



מחברת יוניליוור נמסר בתגובה: "מזה למעלה משנה וחצי מתנהל משא ומתן בין ההנהלה לבין הוועד בנוגע לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה. למרות המאמץ מצד ההנהלה להגמיש את עמדותיה במטרה להגיע להבנות, בחר הוועד, בשיתוף עם ההסתדרות, לפתוח בשביתה במפעל. צר לנו שהוועד וההסתדרות בוחרים לנקוט פעולות שאינן מקדמות את המו"מ ואף מסכנות את מקור הפרנסה של העובדים. אנו קוראים לוועד ולנציגי ההסתדרות לחזור לשולחן המו"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully