וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס: "כובלים את הצעירים לדירות גדולות"

לדברי שר השיכון, הדרך להוזיל את מחיר הדירות הקטנות היא ש-20% מהדירות המתוכננות בישראל יהיה כאלו. " אין שום סיבה שמי שאין לו מספיק כסף, ייאלץ לקנות רק דירות גדולות"

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס נאם הערב (ראשון) בנושא עתיד שוק הנדל"ן בישראל מול קהל מפגינים בוועידת העסקים 2010. בתחילת דבריו הופרע אטיאס על ידי המפגינים, שסירבו לאפשר לו לדבר בעודם קוראים לו לפעול להגדלת היצע הדירות הזולות, מניפים שלטים עליהם נכתב: "תעשה כבר את התפקיד שלך!", "אין לנו איפה לגור ואנחנו רוצים תשובות" וכן, "ראש הממשלה מרקע את חלום הדירה".

בתחילה, הגיב אטיאס בנוקשות לשלטים ואף ציין בפני המפגינים כי "לא היה מוכן להצגה", אולם בסוף דבריו, ציין כי הפגנות כמו זו שפגש בעלייתו לבמת הנואמים, הן אלו שידחפו את הנושא במסדרונות הכנסת. ובכך רמז על שותפות האחריות עם משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה.

השר פתח את דבריו בניסיון להרגיע את הקהל. "עם הנתונים קשה להתווכח - הכפלנו את כמות המכרזים של המנהל. היום יש 30 אלף יחידות דיור מדי שנה", אמר וציין, "ברור שאם היה לנו יותר, היינו עושים יותר". לדברי אטיאס, "המנהל הוא זרוע ביצועית של משרד האוצר. אני לא מאשים אף אחד, רק אומר עובדות. אנחנו לא יכולים במשרד השיכון להחליט כמה שווה הקרקע. עד שאין הסכמה רחבה, זה לא יכול לקרות".

שר השיכון המשיך והציג את הצד החיובי בפועלו: "אנחנו פועלים בכלים שיש לנו. הם לא מבוטלים והם הגדילו את השיווקים. אני רואה את הגדלת היצע הקרקעות כשליחות ואמרתי את זה בכניסתי לתפקיד. זה אתגר קשה ומדיד, אבל אנחנו חייבים לתת לזוגות צעירים קורת גג. אנחנו רוצים להיאבק כדי שלזוג צעיר יהיה יותר כסף לצריכה".

השר ניסה להסביר את ההיגיון הגורם למחירן של הדירות הקטנות שנועדו לצעירים להישאר גבוה. "דירת חמישה חדרים היא יותר יקרה ואין מה לעשות – 20% מהתכנון חייב להיות לדירות קטנות וזה תכנון לטווח ארוך. היום בערך 1% מהתכנון הוא לדירות קטנות ולכן המוצר, כלומר דירה, מתייקר", אמר והוסיף, "אנחנו פונים לוועדות המקומיות על תוכניות שאושרו וטרם שווקו, ומבקשים לחתוך לפחות 20% לדירות קטנות. אין שום סיבה שמי שאין לו מספיק כסף, ייאלץ לקנות רק דירות גדולות. אסור לכבול את הזוגות הצעירים לכך".

כמו כן, ציין אטיאס את התמודדותו מול ראשי העיריות בפריפריה, שלדבריו אינם רוצים דירות קטנות בערים. "אין לנו בעיה של זמינות בפריפריה. יש ראשי ערים בפריפריה שלא רוצים לבנות אצלם, ולא מתאים להם שיגורו אצלם זוגות צעירים. הם רוצים רק צמודי קרקע או כלום", סיפר והוסיף כי "למרות זאת, יש עכשיו בבנייה פעילה 66,800 יחידות דיור, המספר הגבוה ביותר מאז 2002".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully