וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטיקנה זכתה במכרז לשכירת מבנה בשרונה ב-10 מיליון שקל

מאת רז סמולסקי

13.12.2010 / 7:07

בלעדי החברה תקים במקום את מוזיאון המשקפיים; תשלם 23 שקל למ"ר ותשקיע כ-300 שקל למ"ר בשימורו



>> חברת אופטיקנה זכתה במכרז שפירסמה עיריית תל אביב להשכרת בניין לשימור בשרונה, בדרום הקריה, בשם מבנה אלברט מנדלר 8. אופטיקנה תשקיע 10 מיליון שקל בהשכרת המבנה ובשיפוצו לפי כללי השימור של העירייה. הרשת מתכוונת להקים במבנה מוזיאון משקפיים - כך נודע ל-themarker.

אופטיקנה זכתה במכרז במבנה הטמפלר, שהיה בית הבד הראשון בישראל ונמצא בפארק שרונה שליד הקריה בתל אביב. מדובר במבנה בן שלוש קומות ובשטח כולל של 500 מ"ר. המכרז הוא לתקופה של עשר שנים, עם אופציה להארכה בחמש שנים נוספות. החברה תשלם 23 שקל למ"ר ותשקיע כ-300 שקל למ"ר בשיפוץ.



אך אין להסיק מן העסקה הזו על דמי השכירות במתחם. מדובר בדמי שכירות נמוכים באופן משמעותי מהמקובל בפארק, שכן מדובר במבנה שהעירייה מייעדת למטרות ציבוריות. לצד מבנים המשווקים במחירים נמוכים, מבנים אחרים הוצעו למכרז לכל המרבה במחיר - לחנויות, לבתי קפה ולמסעדות.



במתחם שרונה יש 33 מבנים לשימור, מתוכם 27 מבנים הוצעו לחכירה בשני מכרזים נפרדים, והם מיועדים לשימושים מסחריים. את ששת המבנים הנותרים ייעדה העירייה לשימושים ציבוריים.



שתי קבוצות זכו במבנים המסחריים תמורת 90 מיליון שקל לפני כשנה וחצי. באוגוסט זכה הטכניון במכרז של העירייה בשלושה מבנים ציבוריים בשרונה, בשטח כולל של 1,700 מ"ר, תמורת דמי שכירות של 23 שקל למ"ר והתחייבות לשפץ את המבנים. המבנים ישמשו ללימודי תואר שני בתחום האדריכלות והשימור.



שרית רסין, מבעלי אופטיקנה, אמרה כי "רעיון הקמת המוזיאון נולד מתוך הרצון של החברה לתרום לקהילה על ידי ייזום של מפעל המחבר עיצוב, תרבות וטכנולוגיה".



במוזיאון יוצגו הטכנולוגיות השונות ששימשו לאורך השנים ליצירת משקפיים, והגלגולים האופנתיים שעברו. לצד התצוגה הקבועה, יארח המוזיאון תערוכות מתחלפות של אוספי משקפיים ייחודיים מחו"ל ומישראל. כמו כן, תפעל בו חנות קונצפט שתציע למבקרים, בין היתר, בדיקת ראייה ממוחשבת והתנסות בייצור עדשות באמצעות מכונה מיוחדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully