וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון נשות הדסה יחזיר 45 מיליון דולר לנפגעי ההונאה של מיידוף

מאת ליאור דטל

13.12.2010 / 7:07

שנה וחצי לפני שנחשפה ההונאה, משך הארגון 137 מיליון דולר מההשקעות שביצע אצל ברנרד מיידוף, ובכך הרוויח 97 מיליון דולר שמקורם בכספים של משקיעים אחרים



>> ארגון נשות הדסה, שבבעלותו בתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם בירושלים, הסכים להחזיר 45 מיליון דולר מיליון דולר לנפגעי הונאת הענק שביצע ברנרד מיידוף. מדובר בכמחצית מהסכום שהארגון הרוויח מהשקעותיו רבות השנים בקרנות שניהל מיידוף, לפני חשיפת ההונאה.

במרכז הרפואי הדסה ובארגון נשות הדסה העדיפו אתמול שלא להגיב על הדברים ועל השאלה אם התשלום יפגע בתקציב בית החולים, שתקציבו כבר קוצץ בעקבות חשיפת ההונאה בדצמבר 2008. נשיאת הארגון, ננסי פלצ'וק, כתבה לחברי הארגון כי הסכום יועבר מתוך כספים קיימים בקופת הארגון, וכי לא ייעשה לשם כך שימוש בכספי תרומות חדשות.



הארגון, שנפגע בעצמו מהונאת הענק, הסכים להחזיר את הסכום לקרן המיועדת לנפגעי ההונאה, לאחר מו"מ ארוך עם כונס הנכסים של חברת ההשקעות של מיידוף, אירווינג פיקארד.



ארגון נשות הדסה החל להשקיע אצל מיידוף ב-1988. פלצ'וק הסבירה במכתב לחברי הארגון כי באותה תקופה קיבל הארגון תרומה בסך 7 מיליון שקל מתורם שהורה לנשות הדסה להשקיע את הסכום באחת מקרנות ההשקעות של מיידוף. עד 1996 המשיך נשות הדסה להפקיד כספים באפיקי ההשקעה שהציע מיידוף, והזרים לו כ-33 מיליון דולר נוספים.



"כמו אחרים, גם אנחנו הולכנו שולל על ידי מיידוף, שביצע את הונאת הענק הגדולה בהיסטוריה", כתבה פלצ'וק. באפריל 2007 - שנה וחצי לפני חשיפת ההונאה - משכו נשות הדסה 137 מיליון דולר מההשקעות במיידוף - כך שלמעשה הרוויח הארגון 97 מיליון דולר, מבלי לדעת שמדובר בהונאה וכי מקורם בכספים של משקיעים אחרים. במכתב כתבה פלצ'וק כי כספים אלה הועברו על ידי הדסה לבתי החולים בירושלים, ולפעילויות נוספות של הארגון, בישראל ובעולם. מיידוף ניהל כ-11% מתיק ההשקעות של הארגון.



"הסיכום ייאפשר לנו להמשיך לתרום לישראל, והוא משרת את האינטרסים הטובים ביותר של הארגון", כתבה פלצ'וק. "הוא מאפשר לנו להניח לעבר ולהתקדם במשימתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully