וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות למענק מאות המיליונים לאינטל

אורה קורן

13.12.2010 / 8:30

במינהלת מרכז ההשקעות מביעים התנגדות למענק 680 מיליוני השקלים לאינטל: "יש לבחון את השקעת אינטל במשק מול זו של חברות נוספות שממתינות למענק". לדבריהם, רק התועלת תכריע

לראשונה, צפויה התנגדות של חלק מנציגי הממשלה במינהלת מרכז ההשקעות לאישור המענק לאינטל, למרות הסיכום בין משרדי האוצר והתמ"ת על גובה המענק שתקבל החברה - כך נודע ל-themarker.

במינהלת סבורים כי המענק סותר את המדיניות המוצהרת של הממשלה בשנתיים האחרונות, שלא לתת מענקים לחברות גדולות - נוכח תקציב המענקים המצומצם של מרכז ההשקעות. על רקע זה נדחו בקשות למענקים של יותר מ-100 מיליון שקל, שהוגשו על ידי חברות רבות.

כעת טוענים גורמים ממשלתיים כי אם המינהלת תאשר את המענק, עלולות חברות שבקשותיהן נדחו על רקע אותה מדיניות לעתור לבג"ץ, והמדינה תתקשה לנמק את ההעדפה לאינטל. לפיכך, טוענים אותם גורמים, יש להביא את בקשת אינטל לצד בקשות אחרות של חברות גדולות, ולתת את המענק לחברות שהתועלת הכלכלית למשק שיניבו תהיה הגדולה ביותר.

במרכז ממתינות, בין השאר, בקשות למענקים גדולים שלא נדונו של חברות טכנולוגיית להבים וטק ג'ט שבבעלות סטף ורטהיימר, בכ-350 מיליון שקל; ושל פיניציה בכ-300 מיליון שקל.

האוצר והתמ"ת הגיעו להבנות עם אינטל, לפיהן תקבל מענק של כ-680 מיליון שקל בגין הרחבת מפעל החברה בקרית גת בהשקעה של 2.7 מיליארד שקל. במסגרת ההבנות הוסכם כי אינטל תקלוט 620 עובדים, מהם 50 עובדים במרכז המו"פ שלה בירושלים. בימים אלה מתנהלים דיונים אחרונים בין משרדי הממשלה על חלוקת ההוצאות, ומסתמן כי התמ"ת יממן כ-40% מהמענק, שיתפרס על פני כמה שנים, והאוצר את היתרה.

לאחר הסדרת חלוקת ההוצאה בין משרדי הממשלה, אמורה הבקשה של אינטל למענק להגיע לדיון רשמי במינהלת מרכז ההשקעות.

אינטל טרם הכריזה רשמית כי תבצע את ההרחבה בישראל, אך ההערכות בתעשייה הן כי היא ממתינה לאישור רשמי של הממשלה לגבי גובה המענק ותנאיו. בימים האחרונים ביקרו בישראל שני בכירים מאינטל העולמית, שנועדו עם שר האוצר, יובל שטייניץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully