וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם מנכ"ל מאוחדת לא יפוטר - נעתור"

מאת רוני לינדר-גנץ

13.12.2010 / 7:07

התנועה דורשת שגם יו"ר קופת החולים יודח



>> התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליט המדינה ולמשרד הבריאות בדרישה להשעות מתפקידו את מנכ"ל קופת חולים מאוחדת, שמואל מועלם, ואת יו"ר הדירקטוריון, הרב ירחמיאל בויאר, לאור דו"ח מבקר המדינה, וכן לפתוח בחקירה פלילית בגין הנושאים שעלו בדו"ח. התנועה מאיימת כי במידה שלא ייעשה כן, היא תפנה לבג"ץ.

ביום שישי הודיע דירקטוריון הקופה למשרד הבריאות כי החליט לפטר, בכפוף לשימוע, שלושה עובדים בכירים ש"כיכבו" בדו"ח מבקר המדינה: הרוקח הראשי ג'ורג' שריקי, מנהל מחוז ירושלים יהודה עליאש ומבקר הפנים דוד סומך. בנוסף, הוחלט לפעול להשבת כספים לקופה על ידי 17 בכירים אחרים, שפדו ימי חופשה בכסף מבלי שימים אלה נוכו מיתרת ימי החופשה שלהם. עם זאת, הודיע הדירקטוריון כי הוא תומך פה אחד בהשארת מנכ"ל הקופה, שמואל מועלם, ויו"ר הדירקטוריון, הרב ירחמיאל בויאר, בתפקידיהם.



"הותרת המנכ"ל והיו"ר בתפקידם היא בלתי סבירה באופן קיצוני, וזאת בין היתר בשל העובדה שגורמים אלה ממונים על הביקורת הנעשית בקופה לאור ממצאי הדו"ח", טוענים בתנועה.



ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "בחינת ההחלטות של דירקטוריון מאוחדת למול דו"ח המבקר תתנהל במשך כמה ימים, ובהתאם תגובש עמדת משרד הבריאות". ממאוחדת לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully