וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדירות ברמלה ולוד יקרות? תאשימו את מודיעין

שלומית צור

13.12.2010 / 9:30

על פי סקירה שביצעה חברת גיאוקרטוגרפיה, הביקוש הגבוה לדירות במודיעין גרם לעליות חדות במחירים וכתוצאה מכך, פנו רוכשים ליישובים סמוכים - מה שתרם לעליות מחירים גם בהם

התנהלות שוק הנדל"ן של מודיעין השפיעה באופן ישיר על שוקי הנדל"ן החלשים יותר בסביבתו, וגרמה לעליות ניכרות במחירי דירות בבאר יעקב, ברמלה ובלוד - כך עולה מסקירת שוק שביצעה חברת גיאוקרטוגרפיה. על פי הסקירה, במודיעין נרשמו עליות המחירים הגדולות ביותר בישראל בעשור האחרון, ואילו בבאר יעקב, ברמלה ובלוד המחירים כמעט הוכפלו בשלוש השנים האחרונות.

בסקירה כותבת ד"ר רינה דגני, מתכננת ערים ומנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, כי כ-3,000 משקי בית בישראל שוקלים השנה לרכוש דירה במודיעין, אך היצע הדירות החדשות ומיד שנייה בעיר קטן מ-1,500. בעקבות הביקוש הגבוה הגיעו השנה מחירי הדירות הממוצעים במודיעין ל-1.47 מיליון שקל, יותר מכפליים מהמחירים בתחילת העשור.

לפי דגני, בעוד ב-2000 היה מחיר דירה במודיעין דומה למחיר דירה ממוצעת בישראל, כיום הוא גבוה ב-40%. בשבע השנים האחרונות החלה עלייה במחירי הדירות במודיעין יחסית למחירים בישראל - ששיאה ב-2010, עם שיעור גידול שנתי ממוצע של 24%. בשנה האחרונה עלו המחירים ב-25%.

הביקושים הגבוהים לדירות במודיעין שלא מומשו הניעו את רוכשי הדירות לחפש דירות זולות יותר במקומות סמוכים, ובראשם, כאמור, לוד, רמלה ובאר יעקב. ואכן מתברר כי עליית המחירים המהירה במודיעין גררה אחריה התעוררות ביישובים בחלק הדרומי של מטרופולין גוש דן, שעלו בשיעורים גבוהים בהרבה מעליות המחירים הממוצעות בישראל.

"מחירי הדירות במודיעין עלו בשלוש השנים האחרונות בכ-60%, אך ביישובים הסמוכים המחירים כמעט הוכפלו", מציינת דגני. בשלוש השנים האחרונות עלו מחירי הדירות בבאר יעקב ב-112%, ברמלה ב-96% ובלוד ב-92% - לעומת שיעור כלל-ארצי ממוצע של 48%.

מבחינת המחירים, באר יעקב הגיע במהירות לרמות מחירים למ"ר שדומות למחירים במודיעין. הסיבה - באר יעקב הוא יישוב קטן שעומד לעבור שינוי גדול מאוד, בשל פרויקטים חדשים של אלפי יחידות דיור שיוקמו בו. מחיר דירה ממוצעת בבאר יעקב הוא 1.37 מיליון שקל. ברמלה מחיר ממוצע לדירה הוא 773 אלף, אך בלוד המחירים נותרו מאחור - 659 אלף שקל. הסיבות לרמות המחירים הללו הן הבעיות והתדמיות הגרועות של שתי הערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully