וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדות של קופ"ח כללית הופלו בפרישה לעומת גברים - יקבלו מיליון שקל

חיים ביאור

13.12.2010 / 7:06



>> בית הדין הארצי לעבודה קבע בשבוע שעבר כי שתי עובדות של שירותי בריאות כללית יקבלו פיצוי בסכום כולל של מיליון שקל, מכיוון שהופלו לרעה בתנאי הפרישה שלהן לעומת עובדים גברים. לאה פס, שהועסקה כמנהלת שיווק תקבל יותר מ-600 אלף שקל. סופיה שטרן, שעבדה כאחות, תקבל כ-400 אלף שקל.

פסק הדין עסק בערעור הכללית על החלטות בתי הדין האזוריים לעבודה בתל אביב ובנצרת, שקיבלו את התביעות של העובדות. גם בית המשפט העליון, שאליו עתרה הכללית, קבע כי תוכנית הפרישה המוקדמת הפלתה לרעה נשים שפרשו לגמלאות לעומת גברים, והחזיר את שני התיקים לביה"ד הארצי לעבודה.



הרקע לתוכנית הפרישה מרצון הוא הקשיים הכלכליים שלהם נקלעה הכללית בשנות ה-90. המוסד גיבש תוכנית לפרישה מוקדמת לעובדים בני 57 ומעלה בעלי ותק העולה על 20 שנים. ואולם הכללית קבעה כי תנאים אלה יחולו על גברים עד גיל 65 בעוד שלגבי נשים, התנאים יחולו רק עד הגיען לגיל 60.



עקב זאת תבעו פס ושטרן ב-2002 וב-2003 את הכללית. בערעור טענה הכללית שלא ניתן להפריד בין התנאים המפלים בהסכם לבין מכלול התנאים שבהסכם הפרישה ולפיכך על ביה"ד להורות על ביטול הסכם הפרישה בכללותו וקביעת הסדר חדש.



השופטים סטיב אדלר, שפרש באחרונה מכהונתו כנשיא בית הדין הארצי, יחד עם שמואל צור וורדה וירט-ליבנה, דחו את הערעור. הם ציינו כי הסכם הפרישה מוקדמת בכללית הפלה לרעה את הנשים לעומת הגברים. "משעה שמופר עקרון השוויון", קבעו השופטים, "נוצרת אפלייה פסולה ויש להחזיר את השוויון למקומו". את פס ייצגו עוה"ד אביתר קנולר וקרן מימון-סנדלר. את שטרן יצגו עוה"ד אשר סלע וגליה קליינמן. (עע 535/08; עע 189/09).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully