וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריטיש ישראל - חברת הנדל"ן המניב הכי מעניינת"

מאת מיכאל רוכוורגר

13.12.2010 / 7:06

בסקירה שפירסם מגדל שוקי הון על מניות הנדל"ן הוא העלה את מחיר היעד למניית בריטיש מ-13 שקל ל-14.2 שקל. במגדל ממליצים לרכוש גם את מניות אלוני חץ, אלקטרה נדל"ן ונכסים ובנין



>> במגדל שוקי הון מעניקים למניית בריטיש ישראל המלצת "קנייה" ומעדכנים את מחיר היעד מ-13 שקל ל-14.2 שקל. המניה נסחרת כיום במחיר של 12.96 שקל (כלומר בדיסקאונט של 9% לעומת מחיר היעד).



העדכון מופיע בסקירה שהפיץ בית ההשקעות ללקוחותיו. הסקירה, שכוללת עדכון הערכות שווי לחברות נדל"ן מניב בישראל ולחברות אחזקה הפעילות בענף, מבוססת על תוצאות הרבעון השלישי של החברות.

"בריטיש ישראל, החברה הצומחת ביותר בשוק הקניונים הישראלי, היא גם המעניינת ביותר להשקעה בשוק המניב בישראל", כותב בסקירה אדר עציוני, אנליסט הנדל"ן של מגדל שוקי הון. "יכולת ההשבחה, הפיתוח והייזום מרשימה, ואנו צופים כי המגמה תימשך גם בשנה הבאה. לא במקרה מליסרון בחרה דווקא בה כמנוע הצמיחה העתידי".



"בריטיש נסחרת בדיסקאונט הכי גבוה מבין חברות הקטגוריה, ואנו סבורים כי כל עוד החברה נותרת ציבורית, היא עדיפה על פני מתחרותיה ועל החברה האם העתידית, מליסרון - הנסחרת בפרמיה", כותב עציוני. "תחת ההנחה שמליסרון תהפוך לחברת החזקות ולא תרכוש את מלוא החזקות הציבור בבריטיש, קיימת עדיפות להחזקה בעזריאלי לעומת מליסרון".



המלצת קנייה נוספת מקבלת אלוני חץ, שבשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים. מחיר היעד של המנייה עודכן מ-21 ל-23 שקל למניה - כשמחירה בבורסה כיום הוא 20 שקל (כלומר דיסקאונט של 12% לעומת מחיר היעד). "החברה משלבת החזקות עיקריות בעוגנים חזקים בשווייץ, ישראל וקנדה, וביחד עם חשיפה מבוקרת ואיכותית לארה"ב ובריטניה, המראות סימני התאוששות. לאלוני יכולת מינוף עסקות חדשות בהיקפים גדולים - ולהערכתנו רכישות נוספות לפורטפוליו הן רק עניין של זמן", כותב עציוני.



"בעוד החברות הבנות (כמו אמות הפועלת בתחום נדל"ן מניב בישראל) מתומחרות באופן מלא, אלוני לא מקבלת את התמחור הראוי, והיא נסחרת בדיסקאונט גבוה על השווי הסחיר והכלכלי. אנו רואים במצב זה הזדמנות להיחשף לאחזקה איכותית ומניבה במחיר נוח".



אף שהציגה שוב דו"חות מאכזבים, שכללו מחיקות בשווי הנכסים וירידה בהון העצמי, במגדל ממשיכים להמליץ לקנות את מניית אלקטרה נדל"ן - ואף העלו את מחיר היעד למניית החברה מ-32 ל-35 שקל למניה. "כיום, להערכתנו, עיקר החדשות הרעות כבר מאחורינו, והחברה נמצאת בעמדה נוחה לעבור ממגננה למתקפה", טוען עציוני. "נזילותה הגבוהה ויכולת שירות החוב טובה. לאחר מימושי נכסים, החברה צפויה לעבור לצד הרוכש, וכן לקצור רווחים נאים מהשקעות אטרקטיביות שביצעה בשנים האחרונות".



כמו כן, במגדל שוקי הון ממליצים לקנות את מניית נכסים ובנין במחיר יעד של 370 שקל למניה וטוענים שעם כניסתה של המניה למדד ת"א 100 נפח המסחר בה צפוי לעלות משמעותית.



"התחרות בקניונים תפגע בשוכרים"



בחלוקה הענפית, אומר עציוני כי תחום הקניונים ומרכזי המסחר המשיך להפגין עוצמה עם תוצאות חזקות לבריטיש ישראל, עזריאלי ואף מליסרון - שרשמה לראשונה מזה כשנה שיפור בהכנסות. הוא צופה כי מגמת העלייה בדמי השכירות, שהורגשה ברבעונים האחרונים, תימשך, אך בקצב אטי יותר. לגבי הרבעון הרביעי של השנה, צופים במגדל שוקי הון כי נתוני ההכנסות מפדיון ייפגעו בשל ירידה בהכנסות רשתות אופנה שנתקעו עם קולקציות חורף שלא נמכרות בשל מזג האוויר החם.



לגבי עליית רמת התחרות בענף עם השלמת עסקת רכישת בריטיש ישראל על ידי מליסרון והאחים עופר, טוען עציוני: "עיקר המפסידים יהיו דווקא בצד של השוכרים ופחות בצד המשכיר, שכן מלחמות בין עזריאלי למליסרון לא ישרתו אף צד. בעוד שבחלק מהמיקומים עזריאלי תיקח לקוחות ממליסרון (אזור חיפה), בערים אחרות (כמו באר שבע) יתרחש הדבר ההפוך. בין ענקיות הקניונים החדשות, עזריאלי מציעה קצבי צמיחה גבוהים יותר, וברמת סיכון נמוכה יותר".



בשוק המשרדים, הורגשה יציבות ברבעון השלישי עם תוצאות טובות לגב ים ופושרות לחברת אמות. עציוני צופה כי רמת הביקושים תישאר יציבה, וכך גם רמת דמי השכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully