וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיל מעדיפה את מצרים על פני תמר: חתמה על הסכם לרכישת גז מ-EMG בעד 460 מיליון דולר

TheMarker Online

13.12.2010 / 9:24

תרכוש כמות גז שנתית של כ-0.2 BCM לתחנת הכח העתידית שתוקם בסדום



הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם חברת emg לאספקת גז טבעי למתקניה עד שנת 2030. מהלך זה הינו בנוסף להסכם לרכישת גז טבעי מקבוצת ים תטיס משנת 2008 והחיבור למערכת הולכת הגז הטבעי בדצמבר 2009.

ההסכם מבטיח אספקת גז טבעי למפעלי החברה שעברו לשימוש בגז טבעי כמקור האנרגיה העיקרי לפני כשנה. מאז המעבר לשימוש בגז טבעי חל שיפור משמעותי בהגנה על איכות הסביבה בתהליך ייצור האנרגיה של החברה. המהלך מביא לידי ביטוי את האסטרטגיה של כיל בנושא איכות הסביבה המחייבת עמידה בתקנים המחמירים ביותר ואף מעבר לכך (beyond compliance).

כיל תרכוש מ-emg כמות גז שנתית של כ-0.2 bcm לתחנת הכוח העתידית שתוקם בסדום, ושומרת לעצמה אופציה (עד 31 במארס 2011) לרכישה נוספת של 0.53 bcm, הן לשימושים תעשייתיים והן לתחנת הכוח העתידית. רכישת הגז לתחנת הכוח החדשה מותנית בהחלטה על הקמתה וקבלת היתרי בנייה. התנאים הללו צריכים להתקבל עד יוני 2012.

ההיקף הכספי הכולל של ההסכם, עד לשנת 2030, מסתכם בכ-370-460 מיליון דולר (ללא האופציה) בהתאם למחירי החשמל הנוכחיים וכולל מנגנון מחיר "רצפה" ו"תקרה".

דני חן, מנכ"ל כיל דשנים: "המעבר לשימוש בגז טבעי שיפר באופן משמעותי את ההגנה על הסביבה בתהליך הייצור של המפעלים בדרום והוזיל משמעותית את מחיר האנרגיה. החוזה החדש הינו צעד חושב להבטחת אספקת האנרגיה לכיל עד 2030".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully