וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בלומברג: יותר מ-70% מהאמריקאים מתנגדים למתן בונוסים גדולים לעובדי בנקים שחולצו

סוכנויות הידיעות

13.12.2010 / 10:14

אחד מכל שישה אמריקאים סבור כי יש להטיל מס של 50% על בונוסים של יותר מ-400 אלף דולר בוול סטריט



יותר מ-70% מהאמריקאים סבורים כי יש לאסור השנה על הבנקים הגדולים בוול סטריט שקיבלו סיוע מהממשל האמריקאי להעניק לעובדיהם בונוסים גדולים - כך עולה מסקר של סוכנות הידיעות בלומברג.



אחד מכל שישה אמריקאים סבור כי יש להטיל מס של 50% על בונוסים של יותר מ-400 אלף דולר. רק 7% מהנשאלים אמרו כי הבונוסים מהווים תמריץ הולם להתאוששותם של הבנקים בוול סטריט.



רוב הנשאלים תמכו בהטלת מס על רווחי החברות בוול סטריט כדי לצמצם את הגירעון התקציבי. הטלת מס על חברות פיננסיות היתה האפשרות המועדפת על רוב הנשאלים מבין 12 אפשרויות שניתנו להם לפיתרון בעיית הגירעון של ארה"ב.



בשעה ששיעור האבטלה בארה"ב נושק ל-10%, הזעם הציבורי על הבונוסים בבנקים בארה"ב מאחד בין אמריקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית. מבין הרפובליקאים, 76% אמרו כי על הממשל לאסור על הבנקים שחולצו על ידו בשנה שעברה להעניק בונוסים גדולים.



ג'יימי דימון, מנכ"ל ג'יי פי מורגן צ'ייס, קיבל ב-2009 בונוס של כ-17 מיליון דולר, ומנכ"ל גולדמן סאקס לויד בלנקפיין קיבל בונוס של 9 מיליון דולר בשנה שעברה, לעומת סכום שיא של 67.9 מיליון דולר שקיבל ב-2007.



"העם האמריקאי חילץ אותם ומיד הם פנו לשלם לעובדיהם בונוסים גדולים מאוד", אמר מייקל רוברטסון, ממשתתפי הסקר. "אני חושב שהם לא צריכים לקבל בונוסים למשך זמן מה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully