וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים בבריטניה: הצמצום הדרוש ברמת החיים בגוש היורו - גדול יותר מבריטניה במלחמת העולם השנייה

סוכנויות הידיעות

13.12.2010 / 10:19

המרכז למחקר כלכלי ועסקי בבריטניה: סבירות של 20% בלבד להישרדות גוש היורו בצורתו הנוכחית



הסבירות שגוש היורו יצליח להישאר בצורתו הנוכחית עומדת על 20% בלבד, בעקבות משבר החובות המתפשט באירופה ומאיים לפרק את האיחוד המוניטרי - כך העריך היום המרכז למחקר כלכלי ועסקי בבריטניה (cebr), שציין כי הבטחת קיומו של גוש היורו "תצריך צמצום גדול יותר ברמת החיים בגוש היורו שתהיה גדולה יותר מזו שבפניו עמדה בריטניה במלחמת העולם השנייה".



"בהיסטוריה המודרנית, רמת החיים מעולם לא נפלה בתקופות שלום בהיקף הדומה להיקף הדרוש כדי לשמר את גוש היורו בצורתו הנוכחית. לכן אני חושב שיש סבירות של אחד לחמש שגוש היורו ישרוד במבנהו הקיים", אמר דגלאס מקוויליאמס, מנכ"ל ה-cebr. מקוויליאמס הוסיף כי הצריכה הפרטית באירלנד, יוון, ספרד, פורטוגל ואיטליה תצטרך ליפול ב-15% בכדי להפחית את חובותיהן של המדינות, לעומת 14% בבריטניה בזמן מלחמת העולם השנייה.



אזהרת ה-cebr הגיעה לאחר שחברת ראיית החשבון ארנסט אנד יאנג העלתה את הסבירות של מיתון חמור בגוש היורו ל-10%. החברה צופה כי גוש היורו יצמח ב-1.4% בשנת 2011, לעומת 1.7% -2012, וירשום צמיחה ממוצעת של 1.9% בשלוש השנים הקרובות. עם זאת, החברה ציינה כי הסבירות של נסיגה כלכלית החדה מ-2%-3% גדלה בעקבות משבר החובות באירופה.



שר האוצר הגרמני, וולפגנג שויבלה, ניסה אתמול להרגיע את חששות המשקיעים מפני התפרקות של גוש היורו ואמר כי "מי ששמים את הכסף שלהם על נפילת היורו ינחלו כשלון, היורו לא ייפול". "היורו יביא תועלת לכולנו ואנחנו נגן עליו בהצלחה", אמר שויבלה, שדחה את הקריאות להחזיר את המרק הגרמני ואמר כי מדובר ב"נוסטלגיה מנותקת מהמציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully